امنیت

بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2013
19:18 یکشنبه، 18ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54263

بیانیه پلیس فتا در واکنش به تحریم توسط اتحادیه اروپا و وزارت خزانه‌داری آمریکا

 

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با صدور بیانیه‌ای اقدام اتحادیه اروپا و وزارت خزانه‌داری آمریکا در قرار دادن نام این پلیس در لیست تحریم‌ها را محکوم کرد.
 
 
متن بیانیه پلیس فتای ناجا بدین شرح است:
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
((و قل جاءالحق و زهق‏الباطل ان‏الباطل کان زهوقا))
و بگو حق فرا رسید و باطل مضمحل و نابود شد و باطل نابود شدنی است. (سوره اسراء آیه 81)
 
مقام معظم رهبری :
 
آن چه که این‌ها را از ملت ایران عصبانی می‌کند و به این جور تصمیم‌ها وادار می‌کند سرافرازی ملت ایران است، گردنکشی ملت ایران است، این روحیه استقلال، این روحیه قدر خودشناختن، این روحیه عدم تسلیم که به برکت اسلام و قرآن به وجود آمده، این است که آنها را عصبانی می‌کند.
 
 
 
برکسی پوشیده نیست که ملت ایران در پس تحریم‌های غرب و استکبار جهانی، همواره عزت، بالندگی و سرافرازی کسب کرده است و در پی آن مقوله تأمین امنیت فضای سایبری نیز از این قاعده مستثنی نیست. پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا پلیسی است جدیدالتأسیس، جوان، متکی بر دانش و مهارت بالای فنی بومی و پیشرو در نوآوری، خلاقیت و دارای استعدادهایی سرشار که توانسته است احساس امنیت کاربران ایرانی در فضای مجازی را به نحو چشم گیری ارتقاء داده و زمینه را برای بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌ها و مزایای فضای تولید و تبادل اطلاعات برای هموطنان عزیز فراهم کند.
 
 
 
این پلیس در ابعاد بین‌المللی نیز، با نگاه و رویکردی جهانی و انسانی و مبتنی بر قانون، در همکاری با سازمان‌های رسمی مانند اینترپل و پلیس سایر کشورهای دنیا و از جمله ایالات متحده آمریکا ( در شناسایی حملات سایبری به بانک معروف سیتی بانک آمریکا و عملیات‌های بین‌المللی پانگه آ4 و 5 با حضور 88 کشور) حسن نیت و عزم راسخ خود برای تأمین امنیت جهانی فضای سایبر را نشان داده است.
 
 
 
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، اقدام یک جانبه و خارج از قاعده اتحادیه اروپا و وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم این پلیس که مغایر با حقوق و قوانین تصریح شده بین‌المللی در خصوص نقض آشکار حاکمیت و دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، را قویاً محکوم کرده و مجدداً بر آرمان و اهداف عالی خود که همانا خدمت به ملت شریف ایران و ایجاد و پاسداشت امنیت آنان در بستر فضای تولید و تبادل اطلاعات است، تأکید کرده و تحریم‌های اخیرکه نشانه‌ای روشن از توانمندی، هوشمندی و قدرت تعهد و تخصص فرزندان شما ملت عزیز در این پلیس است را مدال افتخاری بزرگ بر سینه خود دانسته و این تحریم‌ها را اقدام باطل و نشانه‌ای از ناتوانی و شکست در پیاده‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی علیه ملت بزرگ، سرافزار و قدرتمند ایران اسلامی می‌داند.
 
 
 
ما به‌عنوان سربازان و خادمان اسلام، ولایت و مردم عزیز و قدرشناسمان همچون گذشته بر سر پیمان خود ایستاده‌ایم و هیچ هدفی جز عزت، اقتدار، امنیت و آرامش مردم کشورمان نداریم.
 
 
 
صیانت از منافع و اقتدار ملی با رعایت حفظ حریم خصوصی و آزادی مشروع و سرمایه‌های مادی و معنوی و اسرار کسب و کار و مالکیت خصوصی مردم عزیزمان همواره سر لوحه کار پلیس فتا بوده و خواهد بود. شاید پلیس فتا به زعم دشمنان تهدیدی برای آنها محسوب شود.اما حتما فرصتی برای ما محسوب می‌شود که با جانفشانی در جهت تأمین امنیت سایبری، پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان تلاش و کوشش کنیم".
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.