تلفن همراه

گوشی

April 12, 2013
18:23 جمعه، 23ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54367

افزایش چشمگیر بودجه بازاریابی شرکت سامسونگ

 

بودجه بازاریابی شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۲ بیشتر از بودجه در نطر گرفته شده برای بخش تحقیق و توسعه این شرکت بوده است. این افزایش بودجه که در طی ۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، نگرانی برخی از متخصصان بازار را نسبت به کم توجهی سامسونگ به موضوعات نوآوری را بر انگیخته است. 
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت کره‌ای سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد که سودش در سه ماههٔ اول سال ۲۰۱۳ با بیش از دو برابر رشد به ۶ میلیارد یورو رسیده است. سامسونگ اولین شرکت دنیای فناوری است که در طی ۵ دوره ۳ ماهه با رشد خوبی در درآمد‌هایش مواجه شده است. 
در حال حاضر این شرکت قدرتمند کره‌ای در آستانه عرضه عمومی گالکسی اس ۴ که بسیاری از کاربران آیپد در انتظار دیدن آن هستند، تصمیم گرفته است که تمرکز بیشتری روی موضوعات تبلیغات و بازاریابی داشته باشد. 
سامسونگ در سال گذشته حدود ۶. ۱۱ میلیارد دلار در قسمت بازاریابی‌اش سرمایه گذاری کرد که این مبلغ ۳. ۱ میلیارد دلار از بودجه بخش تحقیق و توسعه بیشتر بوده است. 
سامسونگ اعلام کرده است که در سال جاری با توجه به شرایط بازار باز هم بودجه بازاریابی خود را افزایش خواهد داد، اما رقم پیش بینی شده برای دو بخش بازاریابی و تحقیق و توسعه را اعلام نکرده است. اما پیش‌بینی‌ها حکایت از این موضوع دارد که باز هم بودجه بازاریابی از تحقیقات پیشی خواهد گرفت. 
مدیران سامسونگ به نگرانی متخصصان نسبت به کم توجهی به موضوعات نوآوری پاسخ داده‌اند و اعلام کرده‌اند که افزایش نیروی کار در بخش تلفن‌های همراه هوشمند و ورود محصولات جدید این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ نشان از توجه زیاد سامسونگ به بخش تحقیق و توسعه دارد. 
اپل به عنوان رقیب اصلی سامسونگ سال گذشته ۸. ۳ میلیارد دلار را به بخش تحقیق و توسعه‌اش اختصاص داده بود. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۰۶ حدود ۷۱۲ میلیون دلار بود. مدیران سامسونگ معتقدند که فراوانی نوآوری‌ها در شرکتشان به مراتب از اپل بیشتر است. 
سامسونگ نیز مانند بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند بیشتر تمرکزش را روی نوآوری در بخش‌های صفحه نمایش و هستهٔ پردازنده قرار داده است. 
به اعتقاد برخی متخصصان مدل جدید گالکسی که در ماه مارس در نیویورک رونمایی شد، اگر چه ویژگی‌های بسیار جالبی دارد اما هیچ نوآوری بزرگی در آن به چشم نمی‌خورد و شاید تنها محصول بر‌تر سامسونگ در سال جاری سری جدید گالکسی نوت باشد. 
این دسته از متخصصان بهترین محصول سامسونگ در سال گذشته را فبلت (دستگاهی میان تلفن همراه هوشمند و رایانه لوحی) این شرکت می‌دانند که با موفقیت خوبی در زمینه فروش مواجه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.