تلفن همراه

رشد 148 درصدی ارزش بازار تبلیغات موبایلی در بریتانیا

 

در سال 2002 میلادی کمتر از 200 میلیون پوند در تبلیغات اینترنتی بریتانیا سرمایه‌گذاری شد و در سال بعد کارشناسان اعلام کردند که 5 میلیارد پوند تبلیغات اینترنتی در بریتانیا منتشر شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که ارزش بازار تبلیغات اینترنتی بریتانیا در سال 2012 میلادی از مرز 5 میلیاردد پوند هم گذشته است، کارشناسان اعلام کردند که در بخش تبلیغات موبایلی این کشور هم نیم میلیارد پوند سرمایه‌گذاری شده است.
 
آمارها نشان می‌دهد که در دسامبر 2012 نزدیک به دوسوم مردم بریتانیا معادل 64 درصد آن‌ها صاحب گوشی هوشمند بوده‌اند که این اتفاق بیشترین تاثیر را در افزایش تبلیغات موبایلی داشته است. در حالی که ارزش بازار تبلیغات موبایلی بریتانیا در سال 2011 میلادی 203 میلیون پوند بود، این رقم با رشد 148 درصدی در سال 2012 به 526 میلیون پوند رسید.
 
افزایش 322.7 میلیون پوندی ارزش بازار تبلیغات موبایلی در بریتانیا نسبت به سال 2011 نشان دهنده افزایش 53 درصدی مجموع سرمایه‌گذاری در بخش تبلیغات دیجیتالی نسبت به سال قبل از آن است.
 
گزارش آماری حاضر همچنین نشان داده است، در حالی که طی سال 2009 میلادی تنها 1.1 درصد از بازار تبلیغات دیجیتالی بریتانیا به تبلیغات موبایلی اختصاص میافت، طی سه سال گذشته این رقم به 9.7 درصد رسید.

​​