اپراتورها

تلفن همراه

April 12, 2013
18:30 جمعه، 23ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54373

پیشبینی ۹۰هزار پتابایتی حجم ترافیک شبکه موبایلی جهان در سال ۲۰۱۷

 

پیش‌بینی‌های جدید حاکی از آن است که ترافیک شبکه اطلاعاتی موبایلی تا سال 2017 به 90 هزار پِتابایت(Petabyte) خواهد رسید که این رقم را می‌توان معادل 42 کادریلیون(عدد یک با 15 صفر در مقابل آن به توان 2) توئیت منتشر شده در شبکه اجتماعی توئیتر یا 7 میلیارد فیلم سینمایی با کیفیت Blu-ray دانست.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارش مرکز تحقیقاتی Juniper همچنین اعلام کرده است تنها 40 درصد اطلاعات ایجاد شده توسط دستگاه‌های موبایلی در سال 2017 میلادی به شبکه‌ها می‌رسند و مابقی در این دستگاه‌ها ذخیره می‌شوند. بخش اعظم ترافیک شبکه‌های اطلاعاتی موبایلی در آن زمان مربوط به شبکه‌های Wi-Fi می‌شود.
 
این گزارش همچنان نشان داده است که برخلاف سال 2012 که می‌شد آن را سال انقلاب شبکه‌های موبایلی برای شبکه‌های 4G LTE دانست، اوپراتورها در سال 2017 همچنان روی تقویت فناوری‌های قبلی از جمله WiFi & Small cells برای بهبود شبکه 4G تاکید می‌کنند.
 
در این گزارش آمده است که نوت‌بوک‌ها و دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی طی سال 2013 میلادی 20 درصد ترافیک اطلاعاتی در شبکه‌های موبایلی را از آن خود می‌کنند. همچنین گفته شده است که آمریکای شمالی و اروپای غربی بیشترین سهم در افزایش ترافیک این شبکه‌ها را برعهده دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.