تلفن همراه

گوشی

April 14, 2013
12:23 یکشنبه، 25ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54382

افزایش فروش اپلیکیشن‌ تلفن‌های هوشمند

 

تازه‌ترین آمار‌های اعلام شده نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی فروش اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه هوشمند در جهان با رشد 11 درصدی مواجه بوده است.
 
 
موسسه مطالعاتی کانالیس که این آمار را منتشر کرده گفته است که در این مدت بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون اپلیکیشن در بیش از 50 کشور جهان دانلود شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 11 درصدی نشان می‌دهد.
 
بر این اساس فروشگاه‌های اپ‌استور متعلق به شرکت اپل، گوگل پلی، فروشگاه ویندوز فون و فروشگاه بلک‌بری مهمترین فروشگاه‌هایی بوده‌اند که در سه ماهه نخست کاربران از آنها اپلیکیشن‌های مختلف دانلود کرده‌اند.
 
در همین حال گفته شده است که اپل و گوگل مهمترین رقیبان در این بازار هستند و این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال ارزش اپلیکیشن‌های دانلود شده با رشد سالانه 9 درصدی به دو میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.
 
به گزارش سایت خبری دیجیتال ترندز، این موسسه عنوان کرده است که در مدت فوق فروشگاه گوگل با سهم 51 درصدی از مجموع اپلیکیشن‌های دانلود شدده در صدر قرار دارد و این در حالی است که فروشگاه اپل با سهم 74 درصدی بیشترین درآمد را از این بازار داشته است.
 
دویچه وله نیز در گزارشی در این خصوص عنوان کرده است که اپلیکیشن‌ها بر شیوه استفاده مشتریان از گوشی‌های همراه٬ بر ارزش‌های مشتریان و انتظارات‌شان ازگوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تاثیر بزرگی گذاشته است.
 
در بازار اپلیکیشن‌ها رقابت اصلی بین اپل و گوگل است و بلک بری و ویندوز به راحتی می‌توانند نادیده گرفته شده و به عنوان رقیب در نظر گرفته نشوند. با این‌همه هر یک از آن‌ها امکانات مخصوصی را برای مشتریان خود فراهم می‌آورند. عمق رقابت ‌در عرصه ارائه اپلیکیشن‌ها وقتی بهتر درک می‌شود که به یاد آوریم، از هر پنج دقیقه استفاده از گوشی‌های هوشمند، چهار دقیقه آن صرف اپلیکیشن‌ها می‌شود؛ یعنی بیش از 80 درصد زمانی که کاربران صرف گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند.
 
همچنین درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین پرطرفدار نظیر فیس‌بوک و توییتر٬ بیش از 250 میلیون کاربر در سراسر جهان، از موبایل برای اتصال به فیس‌بوک خود استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر یک‌سوم کاربران فیس‌بوک از موبایل یا تجهیزات موبایل مانند تبلت‌ها "هم" برای اتصال به اکانت خود بهره می‌گیرند. این رقم برای توییتر بالاتر است. نزدیک به نیمی از کاربران توییتر، از طریق موبایل به اکانت خود متصل می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.