رگولاتوری

April 15, 2013
21:09 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54417

انتشار گزارش ITU به زبان فارسی در مجامع بین‌المللی

 

ترجمه و تحلیل گزارش آخرین روند توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای جهان بر اساس گزارش اندازه‌گیری جامعه اطلاعاتی سال 2012 اتحادیه جهانی ارتباطات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران به زبان فارسی منتشر و بر اساس هماهنگی انجام شده، در سایت اتحادیه بین‌المللی مخابرات قرار می‌گیرد.
 
امیرحسین محبعلی – مدیرکل دفتر برنامه ریزی و کنترل برنامه و مجری پروژه تدوین نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور – با بیان این مطلب گفت: اندازه‌گیری و اعلام وضعیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای مختلف جهان یکی از مهمترین فعالیت‌های بخش اطلاعات و آمار اتحادیه جهانی ارتباطات ( آی تی یو ) وابسته با سازمان ملل است.
 
وی افزود: پیش از این، گزارش‌های سالانه مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارزیابی جایگاه کشورها در این حوزه، توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات به شش زبان انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی، چینی و روسی بصورت مستمر منتشر می‌شد.
 
محبعلی ادامه داد: در همین راستا، سازمان فناوری اطلاعات به عنوان نماینده حاکمیت در این حوزه و در راستای سیاست‌های موجود، به ترجمه آخرین گزارش ITU در خصوص روند توسعه کشورهای مختلف در این بخش و قرار دادن آن در سایت رسمی این اتحادیه اقدام کرده است.
 
مجری پروژه تدوین نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در عین حال گفت: کشورها تلاش می‌کنند تا با اجرای برنامه‌های کلان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به ارتقاء وضعیت این حوزه در کشورشان و نسبت به ارتقاء جایگاه خود در میان سایر کشورها اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس،‌ سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان بازوی اجرایی وزارت ارتباطات در این حوزه، با درک اهمیت این موضوع در دو سال گذشته نسبت به پیگیری روند ارزیابی شاخص‌های ICT خصوصا در بخش فناوری اطلاعات در کشور اقدام کرده است.
 
مدیرکل برنامه ریزی و کنترل برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در این زمینه پروژه " تدوین نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و راهکارهای ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی‌های بین المللی" در راستای تحقق تکلیف تبصره 3 ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه تعریف شده است.
 
محبعلی با بیان این مطلب که در این خصوص یکی از فعالیت‌های مهم پروژه ترجمه گزارشات بین المللی حوزه فاوا و تحلیل وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این منظر جهت در دسترس قراردادن دست اندرکاران حوزه فاوا در کشور است تاکید کرد: در این خصوص و به منظور ارتقاء تعاملات بین‌المللی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خلاصه فعالیت‌های انجام شده در حوزه ICT و اندازه‌گیری توسعه جامعه اطلاعاتی که براساس زیرشاخص‌های مدل شاخص توسعه فاوا در کشورهای جهان، در سال 2012 میلادی تهیه شده، ترجمه و از طریق سایت رسمی سازمان فناوری اطلاعات در اختیار عموم متخصصان قرار گرفته است.
 
وی در پایان عنوان کرد: از سوی دیگر، با هماهنگی‌های بعمل آمده با بخش اطلاعات و آمار ITU در نظر است بزودی ترجمه فارسی مستندات و گزارشات مهم ارزیابی‌های ITU در کنار شش زبان فعال جاری در سایت اتحادیه جهانی ارتباطات قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.