لبه تکنولوژی

April 19, 2013
13:17 جمعه، 30ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54504

خودروی بدون راننده تا سال 2025 نمی‌آید

 

با وجود آنکه گوگل تاکنون فعالیت‌ فراوانی برای تولید خودروهای بدون راننده انجام داده است، گفته می‌شود که این خودروها در آینده نزدیک عرضه نمی‌شوند.
 
به گزارش فارس به نقل از یواس‌ای‌تودی، با وجود آنکه گوگل تاکنون فعالیت فراوانی در این زمینه انجام داده که مورد استقبال شرکت‌های خودروسازی بزرگ از جمله Audi، GM، تویوتا و دیگران قرار گرفته است، گفته می‌شود که خودروهای بدون راننده در آینده نزدیک عرضه نمی‌شوند.
 
اگر شما به دنبال خودروی هوشمند بدون راننده هستید که در آن بتوانید بدون توجه به خیابان، روی رایانه لوحی خود برنامه‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید، فعلا باید منتظر بمانید.
 
کارشناسایی که طی هفته جاری در کنگره جهانی انجمن مهندسان اتومبیل‌سازی 2013 (SAE) حضور یافتند، اعلام کردند که ورود گسترده این خودروها به بازار جهانی تا سال 2025 صورت نخواهد گرفت.
 
مرکز SAE که استانداردهای آن بر تمام جزییات صنعت جهانی خودروسازی از مشخصات آن‌ها گرفته، تا توانایی اسب‌بخار تاثیر می‌گذارد، کارشناسانی را از شرکت‌های خودروساز، مراکز تامین‌کننده قطعات و دانشگاه‌های فناوری گردهم آورده است تا با بررسی فیوزهای تشخیص برخورد اتومبیل با موانع پیش‌رو و همچنین فناوری‌های فرمان، شما را در فضای ایمن و با فاصله مناسب از خودروی مقابل نگه دارد.
 
این  مرکز اعلام کرده است که چنین خودروهایی را می‌توان در آینده نزدیک مشاهده کرد.
 
این مرکز هم‌اکنون تمام تلاش خود را معطوف به حواس‌پرتی رانندگان کرده است، تا با فناوری‌ جدید از حوادث مربوط به این اتفاق جلوگیری کند.
 
سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری 1.75 میلیون دلاری طی چند سال آینده، پروژه تحقیقاتی را دنبال می‌کند، تا امکان کنترل‌های انسانی در خودروهای بدون راننده را بررسی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.