تلفن همراه

گوشی

April 21, 2013
20:15 یکشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54553

تمام واردکنندگان گوشی ارز مبادلاتی دریافت می کنند!

 

هر شرکتی که در مرکز مبادلات ارزی ثبت سفارش کرده باشد یا ارز مبادلاتی دریافت کرده ویا به زودی دریافت خواهد کرد.
 
این شرکت ها به ثبت سفارش اعتقادی نداشتند و بدون دریافت ارز مبادلاتی اقدام به وارد کردن گوشی های قاچاق می کردند که حالا بعد از ممانعت از ورود این گوشی ها مجبور شدند گوشی های خود را با ارز آزاد وارد کنند که این باعث افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه شده است.
رئیس کارگروه گوشی تلفن همراه در مجمع عالی واردات هر گونه خبر عدم تعلق ارز مبادلاتی به واردکنندگان گوشی تلفن همراه را تکذیب کرد.
 
مهدی عبقری رئیس کارگروه گوشی تلفن همراه در مجمع عالی واردات در گفتگو با ایلنا، با اشاره به ارائه ارز مبادلاتی به وارد کنندگان گوشی تلفن همراه گفت: چندی است که در رسانه ها در مورد عدم تعلق ارز مبادلاتی به وارد کنندگان سخن گفته می شود در حالی که عرضه ارز مبادلاتی از ماه اسفند گذشته شروع شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون ارز مبادلاتی به یکسری از واردکنندگان تعلق گرفته و گروهی دیگر نیز در نوبت دریافت ارز هستند.
 
عبقری افزود: ما شرکت هایی را مانند برند نوکیا داریم که هنوز در سامانه مرکز ثبت سفارش نکرده‌اند ولی در مورد عدم دریافت ارز مبادلاتی سخن می گویند.
 
عبقری افزود: البته هستند شرکت هایی که ثبت سفارش کرده اند ولی هنوز ارز مبادلاتی نگرفته اند ولی این بدان معنا نیست که کلا قرار نیست هیچ ارزی به آنها تعلق بگیرد بلکه این شرکت ها در نوبت هستند و به زودی ارز خود را دریافت خواهند کرد.
 
رئیس کارگروه تلفن همراه در پاسخ به این سوال که چرا برخی ثبت سفارش نکرده اند گفت: در گذشته اصلا بحث جمع آوری گوشی قاچاق در بازار نبود ‎؛شرکت‌ها محصولات خود را در مرزهای عراق و یا ترکیه آورده و به طور غیر قانونی وارد کشور می کردند و تنها در ایران سیستم گارانتی خود را عرضه می کردند.
وی ادامه داد: حال که بحث جمع اوری گوشی قاچاق در بازار تلفن همراه مطرح شده به تکاپوی گرفتن ارز مبادلاتی افتاده‌اند و فقط از عدم دریافت ارز سخن می گویند.
 
وی اضافه کرد: این شرکت ها به ثبت سفارش اعتقادی نداشتند و بدون دریافت ارز مبادلاتی اقدام به وارد کردن گوشی های قاچاق می کردند که حالا بعد از ممانعت از ورود این گوشی ها مجبور شدند گوشی های خود را با ارز آزاد وارد کنند که این باعث افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه شده است
عبقری راه حل این مشکل را تنها ثبت سفارش این شرکتها اعلام کرد و گفت: این شرکتهامی توانند با ثبت سفارش در مرکز مبادلات ارزی هم گوشی های خود را با ارز مبادلاتی وارد کنند و هم از افزایش قیمت گوشی همراه جلوگیری کنند.
 
رئیس کارگروه گوشی تلفن همراه در مجمع عالی واردات در پاسخ به اینکه مبادی قانونی در ارائه ارز مبادلاتی مشکلی دارد یا خیر،گفت: مبادی قانونی هیچ مشکلی ندارد، البته یک برند آمریکایی بود که می خواست ارز دولتی دریافت کند که به تبع به خاطر برخی سیاست ها این امر محقق نشد، ولی اجناس کره ای هیچ مشکلی بابت دریافت ارز ندارند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر شرکتی که در مرکز مبادلات ارزی ثبت سفارش کرده باشد، یابه زودی ارز مبادلاتی دریافت خواهد کرد.
 
به گفته وی هیچ شرکتی نیست که با وجود ثبت سفارش و ارائه مدارک معتبر ارز دریافت نکرده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.