لبه تکنولوژی

April 21, 2013
20:54 یکشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54557

جایزه جهانی مهندسی برق به دانشمند ایرانی تعلق گرفت

دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه پنسیلوانیا برنده جایزه بنجامین فرانکلین 2013 شد.

به گزارش مهر، پروفسور نادر انقطاع این جایزه مهم بین المللی را برای تحقیقات در زمینه "طراحی، ابتکار و حل مشکل چشم گیر در مهندسی برق" دریافت کرده است.
 
این جایزه هر ساله به یک مهندس در بخش انجمن مهندسی برق و الکترونیک (IEEE ) برای ابتکارات فنی برجسته و مشارکت های تکنولوژیکی که کاربردهای عملی چشمگیری داشته باشند اعطا می شود.
 
مدال بنجامین فرانکلین یک از قدیمی ترین جایزه‌ها در علوم و مهندسی است که از سال ۱۸۲۴ توسط موسسه فرانکلین در فیلادلفیا، آمریکا اهدا می‌شود.
 
این جایزه بر ابتکارات فنی، بهبود چشمگیر و قابل توجه در طراحی یا کاربرد یک سیستم یا ثبت اختراعی که ارزش عملی داشته باشد تاکید دارد. تاکید این جایزه بر دستاوردهای فنی و فناورانه ای است که مزایای هوشی، صنعتی و اقتصادی برای انسان داشته باشد.
 
فعالیت های نادر انقطاع در گستره وسیعی از زمینه های علمی از جمله میدان و امواج های فیزیکی است.
 
وی یکی از پیشگامان عرصه فراموادها(متامتریال) محسوب می شود که ترکیبی از فیزیک، مهندسی و نانوفناوری برای شکست و دست کاری امواج به شیوه ای است که مواد طبیعی توان آن را ندارند.
 
انقطاع که مقالات علمی و کتاب های بسیار زیادی منتشر کرده، عضو انجمن فیزیک آمریکا، عضو انجمن مهندسی برق و الکترونیک آمریکا، عضو انجمن آمریکایی پیشرفت علم (AAAS) و همچنین عضو انجمن اوپتیک آمریکا است.
 
موسسه مهندسی برق و الکترونیک IEEE بزرگ ترین انجمن حرفه ای پیشبرد نوآوری و فناوری در دنیا است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.