اپراتورها

تلفن همراه

April 23, 2013
20:55 سه شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54600

مدیرعامل همراه اول: قطع سه میلیون سیم‌کارت غیرفعال/ افزایش 20 درصدی ترافیک با اجرای 5+55

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در ارتباط با غیر فعال شدن سیم‌کارت‌هایی که بیش از یک و نیم سال از آنها استفاده نشده گفت: از میان 62 میلیون سیم‌کارت واگذار شده، اطلاعات سه میلیون شماره به دلیل عدم فعالیت از شبکه حذف شده‌ اما با این وجود شماره این افراد همچنان در شبکه وجود دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به امور مشترکین، بدون پرداخت هزینه سیم‌کارتشان را مجددا فعال کنند.
 
به گزارش ایسنا، وحید صدوقی در ارتباط با مشکل نامبرینگ همراه اول اظهار کرد: از نظر واگذاری شماره، مشکلی وجود ندارد اما ممکن است در برخی محدوده‌ها از جمله مناطق 2 و 3 (کدهای 0912 و 0913) محدودیت‌هایی وجود داشته باشد که با اجرای طرح فلت کردن شبکه، موانع موجود در این زمینه برطرف خواهد شد.
 
واگذاری 250 هزار سیم کارت در سال 91
وی در پاسخ به سوال دیگری که درباره واگذار نشدن سیم کارت همراه اول با کدهای پایین مانند یک و دو مطرح شده بود، توضیح داد: در حال حاضر روند واگذاری سیم کارت‌های دائمی ما به نسبت خوب است و در سال گذشته حدود 250 هزار سیم‌کارت واگذار کرده‌ایم.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: در زمینه کدهای پایین هم اکنون سامانه‌ای ایجاد شد که از طریق آن افراد می‌توانند برای سیم کارت‌های کد 7 ،8، اعتباری و سایر کدها از طریق سامانه گلچین اقدام کنند که قرار است شماره کدهای پایین دراین شبکه گسترش پیدا کنند.
 
صدوقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره تمدید طرح 5+55 مطرح شده بود، توضیح داد: این طرح تاکنون در تعطیلات عید و در ماه رمضان اجرا شده و تکرار و تمدید آن بستگی به شرایط دارد.
 
وی در عین حال یادآور شد: از این طرح به نسبت به استقبال خوبی صورت گرفته و در ایام برگزاری این طرح ترافیک شبکه حدود 20 درصد افزایش داشته است.
 
صدوقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ورود سهام همراه اول به بورس توضیح داد: در این زمینه تمام اقداماتی که وظیفه ما بود انجام شده است و سازمان بورس هم آن‌ها را تایید کرده است اما از آنجایی که سازمان بورس پیش از عید در حال واگذاری سهام عمده پتروشیمی خلیج فارس بود، نتوانست سهام ما را قبل از عید عرضه کند که ما امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم انجام گیرد و این کار به سرانجام برسد.
 
وی همچنین درباره افزایش سرمایه این شرکت توضیح داد: طرح توجیهی افزایش سرمایه خود را تهیه کرده وآن را به سازمان بورس و سازمان حسابرسی فرستاده‌ایم تا تایید شود که البته هنوز این طرح به تایید این دو سازمان نرسیده و احتمالا ظرف سه چهار ماه آینده نتیجه آن اعلام خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا همراه اول در حوزه اپراتوری بتواند حضور جهانی داشته باشد که هنوز برای اعلام جزییات این موضوع کمی زود است.
 
ساخت و سازهای شهری و مشکل در آنتن‌دهی موبایل
اما صدوقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مشکلات آنتن دهی همراه اول در برخی از نقاط تهران، اظهار کرد: ما به طور سه ماه یکبار بررسی‌هایی برروی تهران و شهرهای بزرگ انجام می دهیم. اکنون هم در زمینه ساخت و سازهایی که انجام گرفته و از جمله مسکن مهر ما پوشش خود را گسترش داده‌ایم و در برخی موارد هم که هنوز پوشش تکمیل نشده به مرور با سکونت مردم سایت‌های جدید جاگذاری خواهند شد.
 
وی ادامه داد: البته با این وجود در موارد متعدد مجبور به جمع‌آوری سایت‌ها هم بوده‌ایم و در سال گذشته در حدود 45 تا 50 سایت را از برخی بزرگراه‌ها و یا بخش‌هایی که مالک به دلیل نوسازی درخواست داده بود جمع کرده‌ایم.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در عین حال یادآور شد: اگرچه در صورت جمع‌آوری سایت‌ها ممکن است به مدت یک تا دو ماه منطقه دچار مشکل شود اما با این وجود سایت‌های پرتابل همراه اول تا حدی پوشش شبکه را در این موارد تکمیل می کند و پس از گذشت یک تا دو ماه و دریافت مجوزهای لازم سایت‌های جدید نصب خواهند شد.
 
صدوقی همچنین یادآور شد: در شهری مانند تهران نوسازی با سرعت بسیار در حال انجام است و مرتفع شدن بناها به هر حال تا حدی در زمینه پوشش‌دهی مشکلاتی ایجاد می‌کند اما ما نیز همزمان با نوسازی‌ها شبکه خود را توسعه می‌دهیم.
 
وی در پاسخ به این مطلب که به نظر می‌رسد توسعه همراه اول از توسعه شهری جامانده است توضیح داد: ما خیلی از توسعه شهری عقب نیستیم اما با این وجود باید این را هم در نظر داشت که حجم جمع‌آوری سایت‌ها ما هم به نسبت بالاست و سال گذشته به طور تقریبی هفته‌ای یک سایت را جمع کرده‌ایم.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در عین حال یادآور شد: برای جایگزین کردن سایت‌های جدید با وجود مشکلاتی که ممکن است در زمینه تامین تجهیزات و مسائل مالی وجود داشته باشد؛ ما در دو سال گذشته در تهران 3700 سایت را نوسازی کامل کرده‌ایم و در کل کشور 6700 سایت توسعه‌ای داشته‌ایم.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در پایان صحبت‌های خود درباره پوشش جاده‌های اصلی و ریلی همراه اول، اظهار کرد: در حال حاضر پوشش جاده‌ای و ریلی ما صد درصد و پوشش جاده‌های فرعی ما بالغ بر 90 درصد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.