تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

April 26, 2013
14:01 جمعه، 6ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54632

قوی‌ترین باتری جهان ساخته شد

 

قدرتمندترین باتری‌هایی که روی کره زمین وجود دارند، تنها به اندازه چند میلیمتر ساخته می‌شوند. این باتری‌ها در اندازه‌ها و با قاب‌هایی که می‌بینیم بسته‌بندی می‌شوند تا ما بتوانیم از آن‌ها برای تلفن‌های همراه، اتومبیل یا … استفاده کند. این باتری‌ها با مشخصه‌های امروزی ظرف مدت کوتاهی شارژ می‌شوند تا انرژی مورد نیاز ما را ارایه کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما گروهی از محققان دانشگاه النویز در Urbana-Champaign میکروباتری‌هایی ساخته‌اند که از بهترین و پرظرفیت‌ترین باتری‌های امروزی هم بهتر کار می‌کنند و می‌توانند در ابزارهای جدید مبتنی بر ارتباطات رادیویی و سیستم‌های الکترونیکی کوچک مورد استفاده قرار گیرند.
 
"ویلیام پی. کینگ"(William P. King) از پروفسورهای رشته مهندسی و علوم مکانیک مدیریت این تحقیقات را برعهده داشت و نتایج حاصل از فعالیت‌های او و همکارانش در تاریخ 16 آپریل در نشریه بین‌المللی Nature Communications به چاپ رسید.
 
کینگ در این خصوص گفت: «این یک روش جدید محسوب می‌شود که به واسطه آن می‌توان تفکری جدید در مورد باتری‌ها داشت. یک باتری می‌تواند بسیار بیشتر از آنچه که هرکس تصور می‌کند، انرژی ذخیره کند. طی دهه‌های گذشته دستگاه‌های الکترونیکی کوچک‌تر شده‌اند. سیستم مرکزی تحلیل و پردازش رایانه‌ها نیز کوچک‌تر شده است. و در این میان باتری پشت این فرآیند توسعه باقی مانده است. استفاده از میکروفناوری‌ها می‌تواند باعث ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در این زمینه شود. این روزها منبع انرژی به عنوان مهم‌ترین عامل در دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شود».
 
این گروه تحقیقاتی ادعا می‌کند که قوی‌ترین باتری جهان را تولید کرده است و با پشت‌سر گذاشتن دوره آزمایشی می‌تواند آن را به تولید انبوه برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.