اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 26, 2013
15:20 جمعه، 6ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54656

مروری بر آخرین تعرفه‌های تلفن ثابت

 

از مدتی قبل از آغاز سال جدید بحث‌های متعددی در ارتباط با افزایش تعرفه تلفن ثابت مطرح شده و این روزها تعرفه‌های جدید این بخش یکی از موضوعات داغ حوزه ارتباطات به شمار می‌رود.
 
به گزارش ایسنا، اسفندماه سال قبل بود که مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران از احتمال افزایش تعرفه تلفن ثابت خبر داد و گفت: بحث تلفن ثابت و تعرفه‌ی آن از جمله چالش‌های بزرگ ما در کشور است چرا که در سال 1383 ساختار دولتی در برابر افزایش تعرفه‌ها مقاومت کرد و اجازه نداد تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش پیدا کند.
 
افزایش تعرفه باید منطقی باشد
 
داود زارعیان در عین حال به مصوبه‌ی شورای رقابت در سال 90 اشاره کرد و گفت: سال 90 در قالب این مصوبه ما توانستیم تا حد 11 درصد یعنی حدود 3 یا 4 ریال تعرفه‌های تلفن ثابت را افزایش دهیم و با توجه به فرمولی که همان زمان از طریق این شورا در اختیار ما قرار گرفت، استنباط ما این است که برای سال 92 هم امکان ایجاد تغییر در تعرفه‌ها وجود دارد.
 
وی همچنین تصریح کرد: آنچه مسلم است آنکه هیچ‌گاه در حوزه ارتباطات به اندازه سایر حوزه‌ها افزایش قیمت نخواهیم داشت و من فکر می‌کنم ما باید به دنبال افزایش منطقی و اصولی تعرفه باشیم.
 
نباید ترافیک ارتباطات کاهش پیدا کند
 
چندی پس از این اظهارات فروردین ماه امسال رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به مصوبه شورای رقابت اظهار کرد: با توجه به دریافت این فرمول کارشناسان ما در حال تعیین تعرفه جدید هستند و به محض مشخص شدن تعرفه جدید آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 
مصطفی سیدهاشمی با تاکید بر این که در تعریف تعرفه‌های جدید قطعا توجه خواهد شد که میزان ترافیک ارتباطی در شبکه مخابرات کاهش نیابد،یادآور شد: هنوز هیچ رقمی در زمینه این افزایش تعرفه نهایی نشده است.
 
اما تعرفه‌های تلفن ثابت که از سال 83 تا 90 بدون تغییر بوده سال گذشته با 13 درصد افزایش مواجه شده و امسال نیز اگرچه مسوولان مخابرات از تصمیماتشان برای افزایش این تعرفه‌ها می‌گویند اما با این حال معاون رگولاتوری روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده است که هنوز برنامه‌ای برای افزایش تعرفه در این بخش وجود ندارد.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز امروز اعلام کرد: تعرفه‌های تلفن ثابت، پیش از بررسی و تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تغییری نمی‌کند.
 
به گزارش ایسنا، لطف‌اله سبوحی اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران می‌تواند در چارچوب پروانه، تعرفه‌های پیشنهادی تلفن ثابت را همراه با دلایل افزایش به رگولاتوری ارائه کند تا پس از بررسی برای تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شود.
 
وی گفت: تا زمانی که نرخهای پیشنهادی جدید در کمیسیون تصویب نشود، شرکت مخابرات ایران اجازه تغییر نرخ‌ها را ندارد.
 
سبوحی با اشاره به اینکه تاکنون نرخهای جدیدی از سوی شرکت مخابرات ایران به رگولاتوری پیشنهاد نشده است، عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران در زمان صدور پروانه کلیه شرایط و ضوابط مندرج در موافقتنامه را پذیرفته و ملزم به انجام تعهدات خود در چارچوب آن است و بر همین اساس درصورت افزایش و اعمال نرخهای جدید تلفن ثابت بدون مصوبه کمیسیون، در چارچوب پروانه و حسب مقررات جاری کشور اعمال مقررات خواهد شد.
 
مروری بر تعرفه های فعلی
 
در حال حاضر تعرفه‌های تلفن ثابت شرکت مخابرات به شرح زیر است:
 
هر پالس مکالمه در استان‌های حذف کد شده 58.71 ریال و در استان‌هایی که کد حذف نشده 51.03 ریال است.
 
تعرفه یک دقیقه مکالمه از ثابت به همراه اول شهری 510.3ریال و بین‌شهری 867.5 ریال است.
 
هزینه هر دقیقه مکالمه از ثابت به ایرانسل نیز 625 ریال است.
 
تعرفه هر دقیقه مکالمه بین‌شهری تا 100 کیلومتر 153 ریال، 100 تا 400 کیلومتر 306 ریال، 400 تا 700 کیلومتر612 ریال و بیش از 700 کیلومتر 816 ریال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.