تلفن همراه

گوشی

April 27, 2013
20:32 شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54686

در دستان ایستنا: سونی اکسپریا E دوسیم‌کارت

سال 2012 سونی تصمیم گرفت استراتژی خود برای حضور در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد و وارد گروه گوشی‌های هوشمند معمولی و رده‌پایین شود. این اتفاق که با تمرکز بیشتر بر گوشی‌های هوشمند اندرویدی همراه بود، توانست محبوبیت سونی را بیش از پیش کند.

این طور که به نظر می‌رسد سونی با این تغییر استراتژی‌ها توجه قابل ملاحظه‌ای به شکل ظاهری گوشی‌های هوشمند داشته است و تلاش این شرکت ژاپنی بر آن بوده است تا محصولی شیک و زیبا به دست مشتریان خود برساند. از جمله این محصولات می‌توان به Xperia E dual اشاره کرد و همان‌طور که از اسم آن مشخص است، این محصول قادر است به‌صورت همزمان از دو سیم‌کارت پشتیبانی کند و اندازه کوچک و قابلیت‌های کاربردی آن شبیه به گوشی Xperia E duo است.
 
Close window
 
گوشی هوشمند Xperia E و Xperia E dual از نظر مشخصات داخلی شبیه به یکدیگر هستند و قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت در مدل دوم تنها اتفاق سخت‌افزاری مشهود است که این دو محصول را از یکدیگر جدا می‌کند. البته شاید به دلیل افزودن این قابلیت بوده که سونی از عرضه این محصول با نسخه Jelly Bean سیستم‌عامل اندروید ممانعت کرده است. نسخه Ice Cream Sandwich هنوز در بازار رقابتی حضور پررنگ دارد و گوشی هوشمند Xperia E dual هم با همین سیستم‌عامل به دست کاربران می‌رسد.
 
IMG_0214.JPG
 
این گوشی هوشمند با وجود امکانات و قیمتی که برای آن درنظر گرفته شده است، مشکلاتی را همچنان در دوربین دیجیتالی خود دارد و البته باید توجه داشت که نبود نسخه Jelly Bean روی این محصول را نمی‌توان به عنوان نقص این گوشی دانست.
 
مهم‌ترین مزایا:
  • پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت (هر دو 3G)
  • پشتیبانی از شبکه مخابراتی چهاربانده GSM/GPRS/EDGE و شبکه دوباندهUMTS
  • اتصال به شبکه مخابراتی HSDPA با سرعت 7.2 مگابایت در ثانیه و شبکه HSUPA با سرعت 5.76 مگابایت در ثانیه
  • نمایشگر لمسی 3.5 اینچی لمسی از نوع TFT با 256 هزار رنگ؛ با کیفیت HVGA(320 در 480 پیکسل)
  • نسخه v4.0.4 Ice Cream Sandwich سیستم‌عامل اندروید
  • رم 512 مگابایتی
  • 2 گیگابایت حافظه داخلی قابل دسترس برای کاربران(4 گیگابایت مجموع حافظه داخلی)
  • قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت
  • دوربین دیجیتالی 3.15 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و مجهز به سیستم افزودن اطلاعات جغرافیایی به عکس
  • قابلیت تصویربرداری با کیفیت VGA و با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi b/g/n
  • مجهز به گیرنده ماهواره‌ای GPA و سیستم A-GPS
  • مجهز به حسگرهای مجاورتی و شتاب‌سنج
  • پشتیبانی از جک استاندارد 3.5 میلیمتری
  • مجهز به گیرنده Stereo FM همراه با سیستم RDS
  • مجهز به ورودی microUSB برای شارژر و فناوری ارتباطی بلوتوث 2.1
  • باتری لیتیوم – یونی 1530mAh با قابلیت دسترسی کاربر
 
مهم‌ترین معایب:
  • پردازنده مرکزی ضعیف
  • کیفیت پایین نمایشگر
  • فوکوس ثابت دوربین و کیفیت پایین عکس‌های گرفته شده، نبود فلش LED
  • نبود دوربین دوم
  • خروجی صدای متوسط
  • ال سی دی نسبتا کوچک
 
 
این گوشی هوشمند قابلیت‌های قابل ملاحظه و پیشرفته‌ای را در خود جا نداده است، اما نسبت به محصولات مشابهی که در بازار موجود هستند ارزان‌تر و کاربردی‌تر است. تراشه مرکزی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است چندان قدرتمند نیست،‌ اما از آنجایی که قرار است این تراشه امکان نمایش تصاویر در نمایشگر 720 پیکسلی را فراهم کند، چندان جای نگرانی نیست. کیفیت پایین نمایشگر هم مشکل چندان بزرگی به نظر نمی‌رسد و می‌توان این کیفیت را یک استاندارد واحد برای نمایشگرها دانست.
 
IMG_0201.JPG
IMG_0218.JPGIMG_0229.JPG
 
 
جعبه Xperia E dual
 
داخل جعبه این گوشی هوشمند چیز به‌خصوص دیده نمی‌شود و در عین حال همه امکانات اولیه مورد نیاز کاربر در آن قرار داده شده است. این امکانات شامل شارژر، کابل USB برای برقراری ارتباط با رایانه و اتصال به دوشاخه شارژ و همچنین هدست می‌شود.
 
طراحی و کیفیت ساخت
 
گوشی هوشمند Sony Xperia E dual از نظر شکل ظاهری شبیه به گوشی Xperia J است و در قسمت رویی یک نمایشگر بزرگ را در خود جا داده که تا لبه‌های گوشی کشیده شده و قاب باریک نقره‌ای آن را احاطه کرده است. اما در قسمت پشت طراحی این گوشی هوشمند کاملا جدید است. برخلاف تمام گوشی‌های هوشمند سری Xperia که در سال 2012 میلادی وارد بازار شدند و یک صفحه تخت و مات را به‌عنوان درب رویی باتری در خود جا می‌دادند، این گوشی هوشمند در قسمت پشتی به نوعی بافت لاستیکی مجهز شده است و اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند.
 
IMG_0231.JPG
 
تنها بخش این گوشی که همواره اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند نمایشگر شیشه‌ای آن و قاب مشکی رنگی است که کنار نمایشگر قرار گرفته است. تمیز کردن این نمایشگر شیشه‌ای کار بسیار دشواری است و شما مجبورید که همیشه یک پارچه نرم با خود حمل کنید. از نظر زمان صرف شده برای تمیز کردن نمایشگر این گوشی نسبت به آیفون 5 و Galaxy S III می‌توان گفت که این کار تقریبا دو برابر بیشتر زمان می‌برد.
 
گوشی هوشمند Xperia E dual از نظر ظاهری بهترین گوشی هوشمند نیست که بتواند نظر شما را کاملا به خود جلب کند. اما باید گفت که نسبت به بسیاری از گوشی‌های هم‌نوعی که با قیمت مشابه وارد بازار شده‌اند بهتر است. اگرچه در بدنه این گوشی هوشمند از مواد باکیفیتی مانند فیبرهای کربنی یا آلومینیوم پرداخت شده استفاده نشده است، اما نوع پلاستیکی که در این گوشی به کار رفته مرغوب است و شکل ظاهری آن را زیبا کرده است. بافت لاستیکی پشت گوشی هم مقاومت آن را تا اندازه‌ای بالا برده است.
 
IMG_0203.JPG
 
باید گفت که سونی در ساخت Xperia E dual با این امکانات و قیمت بهترین کار خود را انجام داده است. بین بدنه و بخش‌های مختلف این گوشی هیچ شکافی وجود ندارد.
 
سیستم‌های کنترلی
 
بخش اعظم قسمت رویی گوشی هوشمند Xperia E dual را نمایشگر لمسی 3.5 اینچی از نوع TFT HVGA تشکیل می‌دهد. در قسمت بالای نماشگر و در بخش مرکزی بلندگو وجود دارد چراغ‌های LED هشدار دهنده و حسگر مجاورتی هم به صورت مخفیانه در کنار آن قرار گرفته‌اند.
 
IMG_0216.JPG
IMG_0214.JPG
 
در قسمت پایین نمایشگر کلیدهای Back، Home و Menu تعبیه شده‌اند. به محض آنکه انگشتان شما با این کلیدهای لمسی برخورد می‌کنند نور آن‌ها روشن می‌شود تا بتوانید قفل گوشی را باز کنید. تا زمانی که قفل نمایشگر را باز نکنید نور پس‌زمینه روشن نمی‌شود. در این گوشی هیچ بخش کنترلی وجود ندارد که بتوانید این سیستم را تغییر دهید. تمامی این کلیدها به صورت لمسی ساخته شده‌اند و زمانی که هر یک از آن‌ها را لمس می‌کنید گوشی به‌میزان اندک به لرزش درمی‌آید.
 
سمت چپ بدنه Xperia E dual فقط یک ورودی microUSB را در خود جا داده است که برای شارژ گوشی و اتصال آن به رایانه استفاده می‌شود. این بخش هیچ سیستم پوششی یا محافظ ندارد تا از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود.
 
سمت راست بدنه گوشی قابلیت‌‌های فراوانی در خود جا داده است که با دقت بیشتر می‌توان سه بخش کنترلی را در این بخش مشاهده کرد. از بالا به پایین، ابتدا در این بخش کلیدهای مخصوص کم و زیاد کردن صدا را مشاهده می‌کنیم. در پایین آن کلید کوچک مخصوص خاموش/روشن کردن و همچنین قفل کردن گوشی به چشم می‌خورد که البته با وجود داشتن اندازه کوچک، به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. در قسمت پایینی این بخش کلید شاتر مخصوص دوربین دیجیتالی وجود دارد. زمانی که ما در بررسی این گوشی به کلید سخت‌افزاری برای دوربین دیجیتالی برخوردیم بسیار تعجب کردیم، زیرا این محصول را باید یک گوشی هوشمند متوسط دانست که دوربین دیجیتالی آن با فوکوس ثابت فعالیت می‌کند.
 
IMG_0211.JPG
IMG_0211.JPG
IMG_0205.JPG
 
یکی از نکات قابل ملاحظه در این گوشی هوشمند جک ورودی استاندارد 3.5 میلیمتری است. در حالی که در نگاه اول بخش پایین فاقد هرگونه قابلیت است، با نگاه دقیق‌تر یک چراغ LED مخفی را در آن مشاهده می‌کنیم که قسمت تحتانی گوشی را نمایان می‌سازد. هر بار که شما قفل نمایشگر اصلی را باز می‌کنید این چراغ برای لحظاتی روشن می‌شود. رنگ این چراغ با رنگ تصویری که برای پس‌زمینه خود در نظر می‌گیرید هماهنگ می‌شود. چراغ LED که در قسمت بالای گوشی قرار گرفته است وظیفه اعلام خبر دریافت پیام، وضعیت باتری، تماس‌های ناموفق و … را دارد.
 
IMG_0219.JPG
IMG_0203.JPG
 
در سمت راست بدنه گوشی هم روزنه کوچک برای ورود بند مخصوص گوشی قرار دارد.
 
بخش پشتی Xperia E dual لنز دوربین 3.1 مگاپیکسلی را در خود جا داده است و اسپیکرها بین در مخصوص تعویض باتری و بخش پایین قرار گرفته‌اند.
 
IMG_0202.JPG
 
زمانی که شما در پشتی گوشی را باز کرده و باتری را از آن خارج می‌کنید، بخش ورودی کارت حافظه microSD و ورودی باتری 1530mAh نمایان می‌شود.
 
IMG_0224.JPG
 
در این بخش زمانی که باتری را برمی‌داریم همچنین محل ورود دو سیم‌کارت نیز مشاهده می‌شود. هیچ کدام از این دو سیم‌کارت به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که در زمان روشن بودن گوشی بتوان آن‌ها را خارج کرد. اما باید توجه داشت که برای هر دو سیم‌کارت امکان پشتیبانی از شبکه مخابراتی 3G در نظر گرفته شده است.
 
سونی برای این گوشی هوشمند باتری 1520mAh را در نظر گرفته است که البته به نظر می‌رسد این باتری توان برآورده کردن نیاز هر دو سیم‌کارت را ندارد.
 
نمایشگر HVGA
 
گوشی هوشمند Xperia E dual نمایشگر لمسی HVGA LCD به اندازه 3.5 اینچ را در خود جا داده است. این اعداد و ارقام با ظریب کیفیت 165 پیکسل در هر اینچ مربع کامل می‌شود که می‌توان آن را تا اندازه متناسب با استاندارد Retina دانست. اما با این وجود کیفیت تصویر در این نمایشگر را نمی‌توان چندان قابل قبول دانست. شما در دیگر گوشی‌های موجود در این کلاس می‌توانید نمایشگرهای باکیفیت‌تری هم پیدا کنید.
 
IMG_0227.JPG
 
اگر قرار باشد این نمایشگر را از نظر کیفیت مورد بررسی قرار دهیم، کنتراست این نمایشگر بسیار پایین است و در حالی که در مقابل نور آفتاب هیچ چیز در آن دیده نمی‌شود، برآیند آنچه که به چشم کاربر می‌رسد کیفیت چندانی ندارد. متاسفانه باید گفت نمایشگر بخشی از گوشی هوشمند محسوب می‌شود که شما همیشه با آن سر و کار دارید و مجبور هستید موقع خرید گوشی به آن توجه کافی داشته باشید.
 
سیستم‌عامل Android Ice Cream Sandwich
 
گوشی هوشمند Sony Xperia E dual مبتنی بر سیستم‌عامل Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و سونی هنوز خبری اعلام نکرده است که صاحبان این دستگاه بتوانند سیستم‌عامل خود را به Jelly Bean ارتقا دهند. پایگاه‌های خبری اعلام کرده‌اند که مدل ویژه این گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از یک سیم‌کارت که Xperia E نام دارد، با سیستم‌عامل Jelly Bean عرضه شده است و به همین خاطر احتمال می‌رود که به زودی برای مدل دو سیم‌کارته این محصول هم امکان استفاده از سیستم‌عامل یاد شده فراهم شود.
 
زمانی که گوشی را در دست می‌گیرد در بخش پایین آن 5 بخش مجزا در نظر گرفته شده است که البته هیچ امکانی وجود ندارد بتوانید یکی از آن‌ها را حذف کنید یا گزینه‌ای به آن‌ها بیافزایید. این 5 شورت‌کات به صورتی طراحی شده‌اند که شما در هنگام باز کردن هر برنامه باز هم به آن‌ها دسترسی دارید.
 
در گوشی هوشمند مانند محصولات قبلی سونی می‌توانید رنگ تصویر پس‌زمینه در صفحه اصلی را تغییر دهید و از تصاویری که سونی برای شما تهیه دیده است استفاده کنید. بر اساس رنگی که در این بخش برای تصویر پس‌زمینه خود در نظر می‌گیرد، رنگ چراغ LED پایین گوشی هم تغییر می‌کند.
 
Close window Close windowClose windowClose window
 
صفحه اصلی داخل گوشی حالتی موسوم به Overview دارد که به شما امکان می‌دهد به کمک آن ابزارهای مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید. با کلیک کردن روی هر یک از پنج گزینه پایین تصویر می‌توانید آن‌ها را بزرگ کنید تا به راحتی در جریان جزییات آن قرار بگیرد و بتوانید روی از امکانات آن بهره‌مند شوید. زمانی که روی هر یک از شورت‌کات‌ها کلیک می‌کنید، به صورت مستقیم شما را به داخل برنامه اصلی می‌برد.
 
Close window
 
در این گوشی برای استفاده از قابلیت‌های دو سیم‌کارت یک بخش مجزا در نظر گرفته شده است که با رفتن به این بخش به سادگی می‌توانید فعالیت‌های خود را به سیم کارت دیگر انتقال دهید. البته باید گفت برای رد و بدل کردن اطلاعات بین سیم‌کارت‌ها مجبورید که به بخش تنظیمات در گوشی مراجعه کنید.
 
Close windowClose windowClose windowClose windowClose window
 
حرکت دادن شورت‌کات‌های داخل صفحه یا حذف و اضافه کردن آن‌ها نسبت به قبل تغییری نکرده است. برای این کار شما می‌توانید انگشت خود را روی هر یک از شورت‌کات‌ها نگاه دارید تا پس از چند ثانیه گزینه حذف نمایان شود و با انتقال برنامه یا شورت‌کات مربوطه به بخش یاد شده، این کار را به سادگی انجام دهید.
 
 
 
دفترتلفن
 
دفترتلفن گوشی هوشمند Xperia E dual به گونه‌ای ساخته شده است که با سلیقه کاربر سازگاری دارد و به راحتی می‌توان آن را تغییر داد. این دفترتلفن شبیه مشابه چیزی است که در محصولات دیگر اندرویدی مشاهده می‌شود و می‌تواند حجم گسترده‌ای از اطلاعات را در خود نگه دارد. یکی از پنجره‌هایی که برای این دفترتلفن در نظر گرفته شده است به شما امکان می‌دهد به لیست همه اسامی، آخرین تماس‌ها و تمام اطلاعات دریافت شده از فرد در شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشید.
 
Close window
Close windowClose window
 
لیست مربوط به مخاطبان شما در دفترتلفن می‌تواند بر اساس نام یا نام خانوادگی منظم شود. برای جست‌وجو در این لیست دو روش ارایه شده است. در روش اول یک پنجره اختصاصی در بالای لیست وجود دارد که بر اساس حروف الفبا به دنبال شخص مورد نظر شما می‌گردد و روش دوم هم لیست حروف انگلیسی است که با کلیک کردن روی آن به راحتی می‌توانید به بخش مورد نظر خود بروید.
 
در دفترتلفن این گوشی هوشمند همچنین بخش دسترسی سریع به شماره‌تلفن‌ها هم در نظر گرفته شده است که این بخش در اصل یک پنجره مجزا است و تصاویر یا شورت‌کاتی از اشخاص را در خود جا می‌دهد و شما با کلیک کردن روی آن به صورت مستقیم وارد اطلاعات وی می‌شوید.
 
Close window
Close window
 
تلفنی دو سیم‌کارته
 
گوشی هوشمند Xperia E dual قادر است به صورت آماده‌باش از دو سیم‌کارت پشتیبانی کنید و این مسئله به آن معنی خواهد بود که هر دو سیم‌کارت می‌توانند تماس‌های برقرار شده را در هر زمان بپذیرند. همچنین برای هر دو سیم‌کارت قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی 3G نیز در نظر گرفته شده است.
 
در این بخش یک نکته وجود دارد که شما باید از آن آگاهی داشته باشید: زمانی که شما از طریق یک سیم‌کارت در حال تماس تلفنی هستید، سیم‌کارت دیگر غیرقابل دسترس خواهد بود. به صورت پیش‌فرض این گوشی هوشمند تماس‌هایی که در این شرایط با سیم‌کارت دیگر برقرار می‌شود را به سیم‌کارت فعال انتقال می‌دهد و در عین حال از فناوری انتظار تماس هم استفاده می‌کند. شما در این شرایط می‌توانید به تماس برقرار شده پاسخ دهید یا آن را در حالت انتظار بگذارید.
 
Close windowClose windowClose window
 
پیام‌رسان
 
پیام‌های نوشتاری یا چند رسانه‌ای در این گوشی از ساختار استاندارد موجود پیروی می‌کنند. هر یک از پیام‌های دریافت شده به عنوان یک پیام فوری در پشت‌سرهم قرار می‌گیرند. شما می‌توانید هر یک از این پیام‌ها را پاسخ دهید، برای ارسال به شخص دیگر هدایت کنید، پاک کنید یا اینکه قفل کنید.
 
در این بخش یک جست‌وجوگر تعبیه شده است که می‌توانید با وارد کردن کلیدواژه داخل مکالمات نوشتاری یا چندرسانه‌ای که انجام دادید جست‌وجو کنید.
 
Close windowClose window
 
اضافه کردن فایل‌های چندرسانه‌ای شامل تصویر، ویدیو، صوت یا … می‌تواند پیامک شما را به یک MMS تبدیل کند.
 
Close windowClose windowClose window
 
در بخش پست الکترونیکی سرویس Gmail به صورت پیش‌فرض در اختیار شما قرار گفته است و امکان ذخیره‌سازی چندگانه پست‌های الکترونیکی، نام‌گذاری آن‌ها یا پاک کردن‌شان را فراهم می‌کند. این ابزار امکان ورود همزمان چند نام کاربری و رمز عبور در سرویس Gmail را فراهم می‌کند که البته در کنار آن بخشی تعبیه شده است که می‌توانید از دیگر سرویس‌های پست الکترونیکی هم به کمک آن استفاده کنید.
 
Close windowClose window
 
آلبوم تصاویر
 
گوشی هوشمند Sony Xperia E dual همراه با آلبوم ویژه تصاویر مخصوص سونی به دست کاربران می‌رسد که سونی آن را Album نام‌گذاری کرده است.
 
تصاویر در این آلبوم بر اساس نامی که در نظر گرفته می‌شود طبقه‌بندی می‌شود. شما می‌توانید تمام آلبوم‌های خود را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید. در این بخش سه پنجره در قسمت بالا در اختیار شما خواهد بود: Pictures، Map و Online.
 
Close windowClose window
Close window
Close window
 
در این قسمت پنجره اصلی مربوط به بخش Pictures می‌شود. این قسمت امکان بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کردن تصاویر را برای شما فراهم می‌کند.
 
بخش Map شبیه به گالری سیستم‌عامل iOS طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات جغرافیایی را به هر یک از عکس‌هایی که می‌گیرد اضافه کنید و روی نقشه جهان مشخص کنید که هر یک از این تصاویر در کجا تهیه شد‌اند.
 
در بخش Online شما می‌توانید تصاویر خود را روی سرویس اینترنتی Google Picasa یا شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کنید. شما در این بخش می‌توانید نام اشخاص را به تصاویر اضافه کنید، برای هر یک از آن‌ها توضیح بنویسید یا … که تمام این قابلیت‌ها شبه به شبکه اجتماعی فیس‌بوک طراحی شده است.
 
Close window
Close window
 
ابزار مخصوص فیلم‌ها
 
بخش مخصوص پخش فایل‌های تصویری Movies نام دارد که با شکل و ظاهر جدید در اختیار شما قرار می‌گیرد. این بخش به سرویسی با نام Gracenote در ارتباط است که به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات مربوط به فیلم‌هایی که در اختیار دارید را دریافت کنید.
 
Close window
 
بخش پخش تصاویر در گوشی هوشمند Xperia E dual کارایی بسیار آسانی دارد. این بخش قادر است تصاویری با فرمت‌های DivX، XviD و MP4 را با کیفیت WVGA پخش کند. فایل‌های MKV و AC3 با فرمت صوتی در این سرویس پخش نمی‌شوند.
 
سیستم Walkman
 
یکی دیگر از ابزارهای چندرسانه‌ای سونی که طراحی آن تغییر کرده است و با ظاهر جدید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، مرکز پخش فایل‌های صوتی در این گوشی است. سرویس ICS به عنوان بخش جدید در سیستم Walkman محسوب می‌شود. این سرویس تمام قابلیت‌های نسخه‌های قبلی را شامل می‌شود و البته دو قابلیت جدید با نام‌های Playing و My دارد که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های متفاوتی را برای پخش فایل‌های صوتی و موسیقی ارایه می‌دهند.
 
Close window
Close window
Close window
Close window
 
دوربین 3 مگاپیکسلی
 
گوشی دو سیم‌کارته Xperia E-dual دوربین دیجیتالی 3 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت دارد و فاقد فلش LED است. این توضیحات به شما نشان می‌دهد که روی این دوربین دیجیتالی چندان نباید حساب کرد و تنها در مواقع اضراری باید از آن کمک گرفت.
 
سیستم‌های کنترلی دوربین دیجیتالی در قسمت نوار ابزار موجود هستند که می‌توانید تصاویر تهیه شده با دوربین را نیز در این بخش مشاهده کنید. این دوربین دیجیتالی دو سیستم کنترلی مجزا دارد. سیستم سمت چپ شامل چهار شورت‌کات می‌شود که برای تنظیمات حسگر، تغییر نور، تایمر مخصوص گرفتن عکس از خود و افزودن اطلاعات جغرافیایی به کار گرفته می‌شود. سیستم تنظیمات سمت راست بخش مربوط به عکسبرداری، فیلم‌برداری و شاتر مجازی را در خود جا داده است.
 
Close window
Close window
Close window
Close window
Close window
 
کلام پایانی
 
گوشی هوشمند Sony Xperia E dual یک بسته کامل با قابلیت‌هایی محسوب می‌شود که نسبت به قیمت آن برای کاربران بسیار مفید و کاربردی است. این گوشی هوشمند می‌تواند به صورت همزمان از دو سیم‌کارت پشتیبانی کند که همین قابلیت نیز می‌تواند بر محبوبیت و جذابیت آن بیافزاید.
 
فناوری ICS که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است در بین گوشی‌های اندرویدی بهترین نوع خود محسوب نمی‌شود، اما میتواند تمام نیازهای کاربر را پاسخ گوید. این گوشی همچنین قابلیت‌های چندرسانه‌ای فراوانی را در خود جا داده است که می‌توان هر یک از آن‌ها را بر حسب سلیقه کاربر تغییر داد و از آن‌ها استفاده کرد.
 
سونی همچنین یک بسته ویژه برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است که شامل مرورگر اینترنتی، سیستم Smart Connect و سیستم هوشمند آماده‌باش یکی از سیم‌کارت‌ها می‌شود. هر دو سیم‌کارت این گوشی هوشمند از شبکه مخابراتی 3G پشتیبانی می‌کند که البته در ایران هنوز فقط یک اپراتور، آنهم به صورت دست و پا شکسته این خدمات را در اختیار شما قرار می دهد.
 
این گوشی هوشمند که علاوه بر داشتن حافظه داخلی از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می‌کند، پردازنده داخلی یک گیگاهرتزی دارد امکان اجرای برنامه‌های مورد نیاز کاربران معمولی را فراهم می‌آورد. میانگین قیمت این محصول در بازار ایران به صورت بدون گارانتی ۵۳۰ هزار تومان است که نسبت به سخت‌افزارها و نرم‌افزاری موجود در آن بسیار مقرون‌ به‌صرفه است.
باتری این گوشی هم برای مصارف عادی عمر مناسبی دارد. البته اگر یکی از سیم کارت های شما رایتل باشد به دلیل تعداد کمتر آنتن های این اپراتور در سطح شهر، فعلا مصرف باتری تا میزان قابل محسوسی افزایش پیدا میکند. البته میتوایند با استفاده از تنظیمات گوشی این سیم کارت خود را در مواقعی که نیاز به پهنای باند ندارید غیر فعال کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.