تلفن همراه

گوشی

لبه تکنولوژی

April 29, 2013
9:27 دوشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54713

عرضه اولین اسمارت‌فون بریل جهان تا پایان سال

 

اسمارت‌فون‌ها باتمامی توانایی‌ها و ویژگی‌هایی که دارند، هنوز برای گروهی از افراد کارایی‌های لازم را ندارند، به ویژه برای افرادی که درگیر اختلالات بینایی هستند.
 
براساس گزارش CNN، باوجود اینکه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی مانند Siri و Say Text برای کمک کردن به این افراد بسیار کاربردی هستند، سامیت داگار که یک مهندس و مخترع است، برای افراد نابینا درجستجوی راه حلی بهتر و اثرگذارتر است، ایده وی ساخت اسمارت‌فونی است که ویژه افراد نابینا یا کم‌بینا طراحی و ساخته شده‌است،‌ایده‌ای که تا تکمیل و عرضه آن راه زیادی باقی نمانده‌است.
 
موبایل
 
این گوشی که هنوز برای آن نام تجاری انتخاب نشده‌است، از نمایشگری متشکل از شبکه ای از برجستگی‌های سوزن مانند برخوردار است که به بالا و پایین حرکت کرده و در زمان دریافت پیامک یا ایمیل، حروف بریل را با این جا‌به‌جایی‌ها تشکیل داده و به کاربر امکان می‌دهند تا پیامک را بخواند. این نمایشگر از تکنولوژی به نام تکنولوژی آلیاژ حافظه‌دار بهره‌برده است، به این معنی که هر سوزن از حافظه برخوردار است و پس از بالا یا پایین رفتن به خاطر می‌سپارد که باید دوباره به موقعیت اولیه خود در سطح صاف بازگردد.
 
داگار این گوشی را اولین گوشی بریل جهان می‌داند،‌گوشی و همراهی که بسیار فراتر از یک گوشی است. قرار است این گوشی از پایان سال جاری میلادی با قیمت 185 دلار به بازار عرضه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.