امنیت

تلفن همراه

گوشی

April 29, 2013
9:31 دوشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54715

عینک گوگل نیامده هک شد

 

یکی از کاربران عینک گوگل توانسته ظرف دو ساعت، عینک گوگلی‌اش را با دسترسی به رشته‌ کدهای سیستمی (ROOT) هک کند.
به گزارش تسنیم، جان فری من بنیانگذار شرکت سیدیا اعلام کرده که در مدت زمان کوتاهی توانسته کدهای سیستمی عینک گوگل را بشکند و آن را هک کند که البته این کار پیش از این نشدنی مطرح شده بود و بسیاری از دوستان او نیز از انجام چنین کاری متعجب شدند.
 
او چنین کاری را از این جهت انجام داده که عینک شخصی‌اش با کمی محدودیت روبرو بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی از استفاده، امکان استفاده بیشتر از آن نبوده است.
 
به گفته فری‌من، هک این عینک در حدود دو ساعت زمان برده است و به احتمال قوی منجر به این می‌شود که گوگل قابلیت دسترسی از راه دور را برای این پلت‌فرم غیر فعال کند.
 
وی برای انجام این کار از یک نسخه پایدار اندروید 4.0.4 استفاده کرده است و البته درباره اینکه چنین کاری بر روی تمامی نسخه‌ها قابل انجام باشد دچار شک است و چیزی در این باره عنوان نکرده است.
 
علاوه بر فری‌منف هکر دیگری با نام لیام مک‌لافلین نیز روز گذشته توانست به رشته‌کدهای سیستمی عینک خود که به صورت ROOT بر روی سیستم عامل‌ها قرار می‌گیرد، دسترسی پیدا کند اما تا حال حاضر هیچگونه واکنشی از سوی گوگل درباره این حفره‌های امنیتی مطرح نشده است.
 
البته فری‌من گفته که بعد از چنین کاری با شرکت گوگل تماس گرفته و با یکی از کارمندان آن درباره این موضوع صحبت کرده که در پاسخ به او گفته شده که هم‌اکنون امکان اشکال زدایی در سیستم وجود دارد و توزیع محدود این عینک‌ها عاملی برای ارتقا این نقاط ضعف بوده است که البته فری‌من کمی از این پاسخ متعجب شده است.
 
تا زمانیکه چنین امکانی بر روی محصولات گنجانده شده باشد نباید تعجب کرد که چنین اتفاقاتی به وقوع بپیوندد و علاوه بر این خود شرکت گوگل گروهی از شرکا را برای توسعه نقیصه‌های امنیتی دارد که در ارائه هر محصولی کمک این شرکت می‌کنند تا نقاط ضعف برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.