اپراتورها

تلفن همراه

May 5, 2013
18:45 یکشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54812

پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن بیش از 92 درصد مشترکان تلفن ثابت

 

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده بیش از 7 میلیون و 200 هزار قبض تلفن در سال 1391 از طریق سامانه خدمات تلفنی مخابرات – 1818 – پرداخت شده که رشد 40 درصدی را در طول سال گذشته نشان می دهد.
به گزارش مهر،27درصد پرداخت های غیرحضوری از طریق سامانه 1818 انجام شده به طوریکه روند پرداخت های موفق از طریق سامانه 1818 در فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته حدود یک میلیون مورد بوده که این پرداخت ها در دوره پایانی سال 1391 یعنی بهمن و اسفندماه به بیش از یک میلیون و 400 هزار مورد پرداخت رسیده است.
 
بر اساس اعلام شرکت مخابرات استان تهران در بین مناطق مخابراتی استان تهران، بیشترین پرداخت های صورت گرفته این سامانه به ترتیب مربوط به مخابرات مناطق 5 ، 6 و البرز بوده است.
 
همچنین حدود 80 میلیون تماس از سوی شهروندان استان تهران و البرز با سامانه 1818 در این مدت گرفته شده که علاوه بر پرداخت قبوض، مردم از سایر خدمات این سامانه از جمله دریافت ریزمکالمات ، دریافت اطلاعات قبض و غیره استفاده کرده اند.
 
در همین حال 92 درصد مشترکان قبوض تلفن خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می کنند و روند پرداخت های مردم از طریق این سامانه بسیار سریع بوده به طوری که رتبه اول بیشترین پرداخت ها در دوره های اخیر مربوط به سامانه 1818 به نسبت روش های عابربانک ، POS ، تلفنبانک و اینترنت بوده که نشان از اعتماد مردم و سهل و آسان بودن پرداخت از طریق این سامانه است.
 
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مخابرات استان تهران در سال 1391 از مشترکین مراکز مخابراتی، 89 درصد مردم در استان تهران با سامانه 1818 آشنایی دارند که 86 درصد استفاده کنندگان از آن اعلام رضایت کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.