اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 5, 2013
19:13 یکشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54822

اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص هم‌کدسازی شهرها و روستاها و کاهش هزینه مکالمات!

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح هم کدسازی شهرها و روستاهای کشور خبر داد.
 
محمدحسین نامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با اجرای طرح هم کدسازی شماره تلفن‌های مشترکین ثابت در سراسر کشور هزینه آبونمان افزایش نخواهد یافت و هزینه مکالمات پیش شماره به یک سوم کاهش می‌یابد و مشترکین تلفن ثابت شهرهای استان برای تماس با مشترکن تلفن مراکز استان نیازی به گرفتن کد ندارند همچنین مشترکان شهرها باید برای تماس از پیش شماره استان استفاده کنند.
 
نامی به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 92 اشاره کرد و گفت: توسعه همه جانبه وزارت از اولویتهای ماست، وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات یک وزارتخانه استراتژیک و یک وزارتی است که در سطوح ملی، منطقه‌ای، جهانی بر روی کلیه صنایع تاثیر مثبت و مستقیم دارد و از جهت دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لحظه لحظه زندگی مردم حضور دارد و مردم این حضور را کاملا احساس می‌کنند.
 
وی افزود: مهمترین برنامه ما برای توسعه وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات این است چند سازمان از جمله سازمان اقتصاد دیجیتال، سازمان فناوری‌های نوین در زمینه ICT و همچنین سازمانی برای هدایت و راهبری سایتی شبیه به نقشه گوگل را به آن اضافه کنیم و در نظر داریم این چند سازمان را توسعه دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه توسعه شبکه فیبرنوری در استان‌ها باید سریعا پیگیری شود، گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات که از موضوعات مورد توجه مقام معظم رهبری است در دستور کار ما قرار دارد که باید به سرعت اجرایی شود.
 
نامی اضافه کرد: همچنین در تلاشیم که دولت الکترونیک در پایان برنامه پنجم توسعه تکمیل شود، با توجه به اینکه دولت الکترونیک یک هزار و 600 نوع خدمات را به خانوار، مشاغل مختلف، دولت و مراکز آموزشی ارائه می‌دهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید به سرعت تکمیل شود.
 
وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه پهنای باند در سه ماهه گذشته اقدامات موثری صورت گرفته است گفت: طی چند روز آینده شاهد افتتاح یکی از این خطوط به نام ایپک خواهیم بود که هم سبب ورود ارز به کشورمان می‌شود و هم می‌توانیم حداقل 110 گیگ پهنای باند را در کشور افزایش دهیم.
 
نامی گفت: هم کدسازی به این صورت است که در محدوده جغرافیایی یک استان دارای کد مشترک می‌شوند و فقط یک کد خواهد بود، هم کد سازی اگرچه برای مخابرات ایران هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند اما موجبات آسایش مردم را فراهم می‌سازد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح در سه استان اجرایی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه و نیم دیگر در همه استانها اجرایی شود در مرحله دوم بعد از اینکه همه استان‌ها هم کد شدند تلاش خواهیم کرد که در کل کشور این کار را انجام بدهیم.
 
به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هزینه نگهداری یک خط تلفن برای شرکت مخابرات بین پنج تا هشت هزار تومان است و این هم کدسازی هزینه‌های دیگری را نیز به شرکت تحمیل می‌کند این در حالیست که در این طرح شهروندان می‌توانند در هر کجا با کد مشترک و پالس مساوی از خدمات بهره‌مند شوند.
 
نامی با اشاره به اینکه در مجموع 10 هزار و 622 روستا داریم، گفت: یک هزار و 800 روستا بالای 20 خانوار و بقیه زیر 20 خانوارند در برنامه داریم که با عنایت رئیس‌جمهوری همه روستاها امسال به ویژه قبل از پایان دولت دهم به خدمات ارتباطی مجهز شوند.
 
او با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل و کارکنان مخابرات استان گیلان که توانستند، مصوبات سفرهای دولت در مخابرات گیلان را تحقق بخشند، اظهار کرد: حذف توزیع قبوض تلفن همراه و ثابت و پرداخت غیرحضوری صورت‌حساب‌های مشترکان تلفن در گیلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.