اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

May 5, 2013
19:22 یکشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54830

پاسخ رییس هیات مدیره مخابرات درباره‌ی تغییرات تعرفه‌ تلفن

 

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از اعلام تعرفه‌های جدید تلفن ثابت در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش ایسنا سیدمصطفی سید‌هاشمی در مجمع صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: تعرفه‌های تلفن ثابت از سال گذشته براساس فرمولی که در اختیار ما قرار گرفته تعریف می‌شود و این موضوع بزرگ‌ترین موفقیت ما در سال 91 بود که توانستیم در ذهن تصمیم‌گیران تاثیر بگذاریم.
 
سیدهاشمی در ادامه با تاکید بر این‌که می‌توان بخشی از هزینه‌های شرکت مخابرات را از طریق افزایش درآمدی که به دنبال افزایش تعرفه‌ها ایجاد می‌شود تامین کرد، توضیح داد: در حوزه‌های مختلف ما با افزایش تعرفه‌ها مواجهیم و ممانعتی هم صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال وزیر مسکن و شهرسازی در یک صحبت اعلام می‌کند که با توجه به بالا‌رفتن هزینه‌ها لازم است قیمت بلیت هواپیما هم به عنوان مثال به میزان 60 درصد افزایش پیدا کند. حال ما حتی اگر تعرفه‌هایمان را افزایش دهیم تجربه نشان می‌دهد که در سال گذشته درآمد حاصل از افزایش تعرفه‌ها 10.3 درصد بوده است درحالی که هزینه‌های ما بالغ بر 23 درصد افزایش داشته است.
 
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعرفه‌های تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: طبق آنچه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ابلاغ شده مبلغ پایه‌ی مکالمات موبایلی 515 ریال اعلام شده که ما نیز این رقم را محاسبه خواهیم کرد البته می‌توان این رقم را تا میزان 20 درصد افزایش داد که این موضوع بستگی به رقابت اپراتور‌ها با یکدیگر دارد.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه دیناری به هیچ کس بدهکار نیستیم و در میان سهامدارانمان به غیر از 500 نفری که به دلایل مختلف حقوقی از جمله بازنشستگی یا فوت مطالبات‌شان پرداخت نشده بقیه پرداخت‌ها به‌طور کامل انجام شده است.
 
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی سید‌هاشمی در این مراسم یادآور شد: سال 91، 400 میلیارد تومان سود سهام شرکت ما بود که ما با وجود آنکه الزامی نبود این سود را به شکل چهارماهه پرداخت کردیم در حالی که اجباری هم در این زمینه وجود نداشت و ما به عنوان مثال می‌توانستیم این سود را ظرف مدت هشت ماه پرداخت کنیم.
 
سیدهاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالات مختلفی که از سوی سهامداران این شرکت مطرح شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.
 
وی در صحبت‌های خود از بحث هم‌کد سازی تلفن ثابت در استان‌های مختلف خبر داده و اظهار کرد: ممکن است در این زمینه کمی ضرر داشته باشیم، اما در نهایت پس از هم‌کد سازی ترافیک ما بالاتر می‌رود و ما می‌توانیم با این شیوه افزایش درآمد داشته باشیم.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: مدتی است که طرح هم‌کد سازی در استان‌های تهران و البرز اجرا شد و بدین ترتیب تعرفه‌ی مکالمه بین این استان‌ها کاهش یافت. حال نیز قرار است در استان‌های دیگر شهرستان‌های مختلف با یکدیگر هم‌کد شوند که در این صورت هزینه‌ی مکالمات آنها به مراتب کمتر از گذشته خواهد شد.
 
سیدهاشمی در عین حال یادآور شد: قرار بر آن است از این پس برای هم‌کد سازی هزینه‌هایی را از مشترکان دریافت کنیم که بعد از اردیبهشت‌ماه در هر استانی انجام شود این هزینه‌ها نیز از مشترکان آن استان دریافت خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش تعرفه‌ها در شرکت ارتباطات سیار توضیح داد: پیشنهاد ما برای افزایش تعرفه‌ی همراه اول 535 ریال بود که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با 515 ریال آن موافقت کرد و اکنون هم ما براین باور هستیم که اگر با همین تعرفه هم مدیریت درستی صورت بگیرد ترافیک بالا خواهد رفت و ما می‌توانیم از طریق افزایش ترافیک و گسترش سرویس‌های همراه اول مورد نظر سهامداران را به دست آوریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.