باندپهن

باندپهن سیار

رگولاتوری

May 6, 2013
17:34 دوشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54842

چارچوب مجوزدهی باندوسیع سیار در کانادا

 

دولت کانادا اخیرا چارچوب مجوزدهی باندوسیع سیار در باند فرکانسی 700مگاهرتز را منتشر کرده است.
هدف از تعیین چنین دستورالعملی، افزایش رقابت در این حوزه و تضمین دسترسی کاربران به سرعت بالاتر در ازای قیمت‌های کمتر اعلام شده است. بر اساس این چارچوب، در هر منطقه حداقل به چهار عرضه‌کننده خدمات، مجوز طیف فرکانسی 700مگاهرتز در مزایده اعطا خواهد شد.
 
برای دستیابی به این هدف، مجموعه‌ای از قوانین ساختاری پیشگیرانه یا "تمهیدات رقابتی" در چهار بخش درنظر گرفته شده است:
توسعه و ارتقاء تجهیزات فعلی شرکت‌های شبکه بی‌سیم که برای ارایه خدمات رومینگ به رقبا در شبکه‌های این شرکت‌ها استفاده می‌شود؛
تصویب قوانینی برای تضمین افزایش روند تسهیم دکل‌های مخابراتی و در نتیجه کاهش ساخت دکل‌های جدید. (برای رفع اختلاف نظرهای احتمالی در مورد دو مقوله رومینگ و تسهیم دکل‌های مخابراتی، پروسه‌های دقیق نظارتی و داوری در نظر گرفته خواهد شد)؛
برگزاری مزایده‌های طیف فرکانسی بی‌سیم با هدف ترغیب فعالیت چهار شرکت رقیب در هر منطقه از کشور. (برای عرضه مجوزهای طیف 700مگاهرتز، 14منطقه جغرافیایی در نظر گرفته شده است)؛
اجرای قوانین تجمیع طیف فرکانسی با هدف تسهیل دسترسی عرضه‌کنندگان کوچکتر به طیف فرکانسی بی‌سیم (تمام دارندگان مجوز می‌توانند به دو بلوک فرکانسی دسترسی داشته باشند، در حالیکه اپراتورهای بزرگ خدمات بی سیم یعنی شرکت‌هایی که بیشتر از 10درصد سهم مشترکان بازار خدمات بی‌سیم را در اختیار دارند، فقط می توانند یک بلوک فرکانسی را در اختیار داشته باشند).
شایان ذکر است که تاریخ اولین مزایده، 19نوامبر 2013 تعیین شده است که با برگزاری آن، حداقل چهار بازیگر جدید به حوزه خدمات بی‌سیم وارد خواهند شد. همچنین، برنامه‌ریزی شده است که یک سال پس از برگزاری این مزایده، مزایده واگذاری طیف 2.5گیگاهرتزی نیز برگزار شود.
 
ترجمه: مریم پرستش – طیف برق 
منبع: https://www.lexology.com
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.