اپراتورها

تلفن همراه

May 9, 2013
0:04 پنجشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54879

مراقب کلاهبرداری همراه اول نماها و ایرانسل نماها باشید

 

برخی افراد سودجو به تازگی با سوء استفاده از نام شرکت‌های ایرانسل و همراه اول اقدام به کلاه‌برداری از مشترکین تلفن همراه می‌کنند.
 
به گزارش سایت تهران پرس، برخی افراد سودجو به تازگی با سواستفاده از نام شرکت‌های ایرانسل و همراه اول اقدام به کلاه برداری از مشترکین تلفن همراه می کنند.
 
در همین رابطه حسین رحمانی 50 ساله یکی از مشترکین ثابت تلفن همراه به خبرنگار ما گفت: یک هفته پیش خانمی با شماره تلفنی ثابت به همراه من زنگ زد و مدعی شد که خط اعتباری هم‌شماره خودم را با قیمت 30 هزار تومان به فروش می رساند من هم از این موضوع استقبال کردم.
 
رحمانی در ادامه عنوان کرد: پس از گذشت 2 روز، پیک موتوری خط اعتباری را در قبال دریافت 30 هزار تومان به من تحویل داد اما پس از فعال سازی خط اعتباری متوجه شدم که 3 عدد این سیم کارت جدید با شماره خودم تفاوت دارد.
 
این مرد میان سال در خصوص دلیل اعتمادش به این فروشندگان خط اعتباری گفت: از آن جایی که تماس از شماره‌ای ثابت با من گرفته شد مطمئن شدم که از طرف افرادی معتبر هستند و الا  با  شماره ثابت تماس نمی‌گرفتند.
 
وی در پایان اضافه کرد: از همان روز که متوجه شدم شماره خط جدیدم با شماره ثابت خودم متفاوت است به آن شماره ثابت زنگ می‌زنم اما کسی پاسخگوی نیست.
 
این افراد سودجو در حالی سیم کارت ایرانسل را با قیمت 30 هزار تومان به مشترکین تلفن همراه می فروشند که قیمت سیم کارت اعتباری ایرانسل 10 هزار تومان است.
 
اگر این افراد در طول روز با چنین ترفندی، به مشترکان ثابت تلفن همراه تماس بگیرند و هر بار سود 20 هزارتومانی را از چنین روشی به جیب خود بزنند در ماه مبلغ گزافی به دست می‌آورند. به هرحال به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این روش کلاه‌برداری علاوه بر نظارت شرکت‌های توزیع کننده خطوط اعتباری پیگیری مسئولان انتظامی نیز ضروری است.
 
البته این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته شرکت همراه اول با ارسال پیامک به کاربران خود از وقوع کلاهبرداری های تلفنی خبر داد.
 
در این پیامک ها آمده بود «مشترک گرامی ‏ برای دریافت هر گونه جایزه اهدایی از سوی همراه اول نیازی به مراجعه به دستگاههای خود پرداز یا ارائه اطلاعات حساب بانکی نمی باشد، مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید!»
 
به این ترتیب به نظر می آید که برخی از افراد سودجو طی روزهای گذشته با طعمه قرار دادن مشتریان همراه اول و ایرانسل دست به کلاهبرداری های زیادی شده اند و در نهایت این شرکت ها زودتر دست به کار شده تا مبادا این شیادی ها ادامه دار باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.