اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 13, 2013
18:55 دوشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54964

پیشنهاد نرخ ۹۸۰تومانی برای آبونمان هم‌کدی در قبوض تلفن ثابت

 

جدیدترین اخبار رسیده حاکی است در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صحبت از تعیین نرخ حدود ۹۰۰ تومانی برای آبونمان هم‌کدی برای اضافه شدن به قبوض تلفن‌ ثابت است و به صورت دقیق‌تر این نرخ بین ۹۵۰ تا ۹۸۰ تومان پیشنهاد شده است.
 
به گزارش فارس، براساس  اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس، به زودی برخی بخش‌های قبوض تلفن ثابت دچار تغییراتی خواهد شد و یک ردیف هزینه‌ به هزینه‌های قبوض اضافه می‌شود.
 
شرکت مخابرات ایران طبق یک مصوبه دولت باید کدهای بین شهری درون استانی را حذف و داخل استان‌ها را هم‌کد کند.
 
شرکت مخابرات ایران طرح هم‌کدی داخل استانی را در 2 استان تهران و البرز اجرا کرده است.
 
تعرفه مکالمه در استان‌هایی که هم‌کد نشده‌اند با پالس 51.03 و در استان‌های هم‌کد شده با پالس 58.71 محاسبه می‌شود.
 
پس از اجرای هم‌کدی در این دو استان شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: این کار منجر به کاهش درآمد و ضرر مخابرات می‌شود و طبق قانون اگر دولت تکلیفی را به یک شرکت خصوصی محول کند که باعث ضرر آن شرکت شود، باید هزینه این تکلیف را متقبل شود.
 
در مقابل این نظر مخابرات، نظر مخالفی نیز وجود داشت؛ برخی معتقدند: حذف کد سبب افزایش ترافیک مکالمات و در نتیجه سودآوری برای مخابرات خواهد شد. 
 
اما در نهایت مخابرات خصوصی به دلیل ضرر ناشی از هم‌کدی، از اجرای سراسری این طرح در باقی استان‌ها دست‌نگه داشت و منتظر تعیین محل جبران این هزینه از سوی دولت شد.
 
تا اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغیه‌ای را به شرکت مخابرات ارسال کرد که به این شرکت اجازه می‌دهد ضرر ناشی از هم‌کدی را از محل هزینه‌ای که «آبونمان هم‌کدی» نام‌گذاری شده‌ از خود مشترکان دریافت کند.
 
اکنون با ابلاغ وزارت ارتباطات مبنی بر تأمین هزینه هم‌کدی با اخذ آبونمان هم‌کدی از مشترکان و نه از خود دولت، مخابرات خود را برای اجرای تدریجی هم‌کدی در تمام استان‌ها آماده می‌کند.
 
همچنان که پس از 2 استان تهران و البرز که قبلاً کدهای بین‌شهری درون استانی در آنها حذف شده بود، روز جمعه 27 اردیبشهت هم‌کدی در استان قم اجرا می‌شود.
 
اما براساس شنیده‌ها آبونمان هم‌کدی که قرار است محل جبران هزینه‌های هم‌کدی برای مخابرات باشد، به صورت رقم ثابت ماهانه‌ای‌ روی قبض تلفن ثابت اعمال خواهد شد.
 
اما اینکه مبلغ آبونمان هم‌کدی چه میزان است، موضوعی است که در هفته‌های گذشته مورد سکوت واقع شده و مدیران مخابرات و رگولاتوری سعی دارند مسئولیت اعلام آن را به دیگری محول کنند.
 
اما براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس، گویا در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صحبت از نرخ حدود 900 تومان برای آبونمان هم‌کدی است. به صورت دقیق‌تر این نرخ بین 950 تا 980 تومان پیشنهاد شده است.
 
همچنین این اظهارنظر نیز شنیده شده که احتمال دارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نمایندگی از دولت فعلاً از اعلام نرخ آبونمان هم‌کدی دست نگه دارد اما مخابرات تا آن زمان کدهای بین شهری تمام استان‌ها را حذف کند. 
 
سپس مخابرات مبلغ آبونمان هم‌کدی را در قبوض دو دوره از مشترکان بستانکار شود و پس از خرداد با اعلام نرخ آبونمان هم‌کدی مبلغ بستانکای را در صورتحساب‌ها منظور کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.