اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 13, 2013
19:05 دوشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54968

تکلیف اپراتورها برای برگزاری انتخابات الکترونیک

 

کمیته تامین ارتباطات انتخابات شرکت مخابرات ایران را مکلف کرد که نقاط فاقد پوشش شبکه مخابراتی کشور را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شناسایی کرده و وضعیت پوشش مخابراتی در مکان های اخذ رای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنند.
 
جهانگیر اسدی مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر، صورت جلسه آخرین جلسه کمیته هماهنگی تامین ارتباطات انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.
 
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کمیته حضور دارد، ادامه داد: نمایندگان وزارت کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان فناوری اطلاعات و اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی کشور دیگر اعضای این کمیته را تشکیل می دهند.
 
اسدی با تاکید براینکه در آخرین جلسه برگزار شده این کمیته، تکالیف اپراتورهای مخابراتی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مشخص شد، افزود: در این جلسه شرکت مخابرات ایران به نمایندگی از سایر اپراتورها حضور داشت که مکلف به بررسی آخرین وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در حوزه های اخذ رای شد. براین اساس مقرر شد شرکت مخابرات ایران برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، پوشش مخابراتی تمامی حوزه های اخذ را بررسی و مکان های فاقد پوشش شبکه را شناسایی و اعلام کند.
 
این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با شناسایی مکان های فاقد پوشش تلفن ثابت و تلفن همراه امکان اجرای شیوه های جایگزین در زمان انتخابات وجود دارد.
 
وی با اشاره به برنامه های در دست انجام برای برقراری بستر مطمئن برای انتخابات الکترونیکی خاطرنشان کرد: در این جلسه سازمان فناوری اطلاعات نیز مکلف شد نسبت به وضعیت پوشش شبکه اینترنت در نقاط مختلف کشور، گزارش مدونی را برای جلسه آینده این کمیته ارائه دهد.
 
اسدی تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت بسترهای مورد نیاز برای انجام انتخابات الکترونیکی و برقراری ارتباطات پایدار در ایام انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را فراهم می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.