تلفن همراه

گوشی

May 16, 2013
13:52 پنجشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55004

هر کاربر روزی ۱۵۰بار سراغ گوشی خود می‌رود!

 

مرکز Trend Micro در مطالعه‌ای جدید به این نتیجه رسیده است که از بین همه آن‌هایی که مشترک تلفن‌همراه هستند، یک‌سومشان گوشی خود را گم می‌کنند یا اینکه گوشی آن‌ها مورد سرقت قرار می‌گیرد. در این میان گفته شده است که فقط 58 درصد این افراد از روی اطلاعاتی که روی گوشی ذخیره شده است نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند و بقیه افراد اطلاعات خود را برای همیشه از دست می‌دهند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان این مرکز می‌گویند که گوشی هوشمند شما این روزها یک نقش کلیدی در زندگی روزمره دارد و مهم‌ترین اطلاعات زندگی مردم در آن ذخیره می‌شود.
 
این طور که بررسی‌ها نشان داده است، در سراسر جهان روزی 1.5 میلیون دستگاه آیفون یا گوشی هوشمند اندرویدی جدید فعال می‌شود. این رقم معادل کل جمعیت کشورهایی مانند نیوزیلند یا اوکلند است.
 
کارشناسان می‌گویند که هر کاربر به‌طور میانگین در طول روز 150 بار سراغ گوشی خود می‌رود و آن را چک می‌کند. بر این اساس می‌توان گفت در طول زمانی که یک فرد بیدار است،‌ هر 6.5 دقیقه سراغ گوشی هوشمند خود می‌رود.
 
گوشی‌های هوشمند امروزی به طور میانگین بین 8 تا 16 گیگابایت حافظه داخلی دارند. این میزان حافظه برای ذخیره 3 ساعت تصویر ویدیویی،‌ 136 ساعت موسیقی یا 1080 عکس مناسب است. اما ذخیره این میزان اطلاعات اندکی کاربران را دچار مشکل کرده است؛ زیرا 30 تا 40 درصد از تمام سرقت‌های سال 2011 در شهرهای بزرگ آمریکا مربوط به سرقت تلفن‌همراه می‌شده است. در آن سال سرقت گوشی‌ها هزینه‌ای بالغ بر 102 میلیون دلار را به مردم آمریکا تحمیل کرد که با این رقم می‌شد یک برج مراقبتی و کنترلی جدید در یک فرودگاه ساخت.
 
اگر یک گوشی هوشمند با حافظه داخلی 8 گیگابایت را در نظر بگیریم،‌ این دستگاه در مجموع می‌تواند 3 ساعت فایل ویدیویی در خود ذخیره کند. این رقم معادل 40 تا 60 فیلم کوتاه استاندارد با کیفیت 8 میلیمتری است. همین گوشی قادر به ذخیره 3080 عکس است که این تعداد تصویر می‌توانند 15 آلبوم با خانواده و دوستان را پر کنند. در این گوشی هوشمند می‌توان به اندازه 185 آلبوم موسیقی فایل صوتی ذخیره کرد.
 
هر کاربر به طور میانگین 65 ابزار و نرم‌افزار را روی گوشی هوشمند خود در اختیار دارد که با توجه به میانگین حجم هر یک از این ابزارها، می‌توان آن را معادل حجم دیسک 4680 بازی ویدیویی دانست. هر یک از کاربران آمریکایی به طور میانگین شماره تلفن و اطلاعات مربوط به 80 نفر را روی گوشی خود دارد که این میزان اطلاعات برای پر کردن یک کتاب مخصوص کارت های ویزیت مناسب است.
 
تلفن‌همراه برای شما قابلیت‌های فراوانی دارد که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید و از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به تنظیم ساعت هشدار دهنده برای بیدار شدن از خواب، ارسال پیامک، تنظیم برنامه‌های کاری روزانه، برقراری تماس و استفاده از ابزارهای جغرافیایی یاد کرد.
 
در گوشی هوشمند شما همچنین اطلاعاتی وجود دارد که به صورت ناخواسته آن‌ها را ذخیره می‌کنید. از جمله این اطلاعات می‌توان به تاریخچه گشت‌وگذارهای اینترنتی، اطلاعات شخصی مانند آدرس، رمزهای عبور و شناسه کاربری و … اشاره کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.