اپراتورها

تلفن همراه

May 18, 2013
0:23 شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55053

بیش از 100 میلیون نفر در جهان از شبکه مخابراتی LTE استفاده می‌کنند

 

این هفته تعداد مشترکان جهانی تلفن‌همراه که خدمات مورد نظر خود را از شبکه مخابراتی LTE دریافت می‌کنند از 100 میلیون نفر هم گذشت.
 
مرکز 4G Americas با انتشار گزارشی اعلام کرد که این هفته تعداد مشترکان جهانی تلفن‌همراه که خدمات مورد نظر خود را از شبکه مخابراتی LTE دریافت می‌کنند از 100 میلیون نفر هم گذشت.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، این طور که مرکز Informa Telecoms & Media پیش‌بینی کرده است، دو کشور آمریکا و کانادا در مجموع 57 میلیون مشترک شبکه مخابراتی LTE را در خود جا داده‌اند.
 
در حال حاضر 172 اوپراتور مخابراتی در 70 کشور جهان شبکه LTE راه‌اندازی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی بیش از 250 شبکه مخابراتی تجاری LTE در جهان راه‌اندازی شود.
 
کریس پیرسون(Chris Pearson) مدیر مرکز 4G Americas در این خصوص گفت: آمریکا و کانادا بیشترین سهم بازار جهانی شبکه‌های مخابراتی LTE را در اختیار گرفته‌اند و 57 درصد این بازار در مجموع در اختیار این دو کشور است. ما بسیار خوشحالیم که هم‌اکنون بیش از 20 اوپراتور تلفن‌همراه در منطقه آمریکای لاتین شبکه مخابراتی LTE راه‌اندازی کرده‌اند و به زودی تعداد مشترکان این منطقه که از خدمات پرسرعت LTE بهره می‌برند افزایش میابد.
 
این طور که آمارها نشان می‌دهد، هم‌اکنون بیش از 450 قرارداد راه‌اندازی شبکه مخابراتی LTE در جهان منعقد شده است. تا پایان سال 2012 میلادی مجموع افرادی که در سراسر جهان از این شبکه بهره مند می‌شدند 68 میلیون نفر بود که این رقم در می 2013 به 100 میلیون نفر رسید تا با این اتفاق بازار یاد شده در دوره زمانی 5 ماه بیش از 50 درصد رشد کند.
 
پیش‌بینی شده است که در طول سال 2013 میلادی تعداد مشترکان شبکه مخابراتی LTE با رشد دو برابری به 134 میلیون نفر برسد. پیش‌بینی شده است که در سال 2018 میلیارد بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از خدمات شبکه مخابراتی LTE بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.