رگولاتوری

May 18, 2013
0:26 شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55055

استفاده از۷۰ هزارصندوق الکترونیکی درانتخابات ریاست جمهوری

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، در رای گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۷۰ هزار صندوق الکترونیکی در سطح کشور استفاده می شود.
 
به گزارش ایرنا ،' محمدحسن نامی' روز جمعه به مناسبت 'روز ارتباطات ' به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در محل دانشگاه تهران ، اظهار داشت : تمام ظرفیت های کشور به ویژه این وزارتخانه برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم به کار گرفته شده است . 
وی با بیان این که در جمهوری اسلامی ایران این وزارتخانه عهده دار ماموریتهای مهم حاکمیتی از جمله در حوزه های علمی ، فنی واقتصادی است ، تصریح کرد : برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با امنیت لازم در این دوره اهمیت بالایی دارد . 
نامی دربخش دیگری از سخنان خود به تصویب پیشنهادهای ایران در اجلاس اخیر ' اتحادیه بین المللی مخابرات ' (آی. تی. یو) اشاره کرد و گفت: اینترنت پاک در جهان مورد استقبال تمامی اعضای حاضر در این اتحادیه قرار گرفت. 
همچنین اخذ مالیات از کشورهای بزرگ بابت استفاده کاربران دیگر کشورها از امکانات آنها ازدیگر پیشنهادها بود که این موضوع نیز مورد تایید و ثبت قرار گرفت . 
نامی گفت: علاوه براین ، به چه دلیل اینترنت باید از سوی آمریکا هدایت شود و این موضوع که دیگر کشورها در برابر آن حقوق خود را مطالبه کنند، هم مورد پذیرش واقع شد و در واقع در آینده شاهد شروع رفتار جدید در این عرصه خواهیم بود . 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : براساس گزارش سازمان بهره وری ایران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب افزایش بهره وری ۳۶ درصدی سایر صنایع کشور شده است . 
وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دارای جامعه ۴.۵ میلیون نفری دانشجو است که از این میزان افزون بر ۱۷ درصد در رشته های برق، الکترونیک و کامپیوتر مشغول به تحصیل هستند و درکنکور سراسری سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۷۴ درصد از ۱۵۰ نفر برتر کنکور در رشته های برق و کامپیوتر پذیرش شدند . 
وی تاکید کرد : ظرفیت بالای این بخش نشان می دهد که باید تلاش شود سهم اقتصادی قابل توجهی در منطقه و جهان را از آن خود سازیم . 
به گفته نامی، ظرفیت تجارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان سال گذشته ۳.۲ تریلیون دلار بود و انتظار می رود این میزان در سال جاری به رقم ۳.۸ تریلیون دلار برسد . 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت : چنانچه سازماندهی لازم صورت گیرد این حوزه قابلیت لازم را برای جایگزینی نفت دارد و سهم ۴.۲ میلیارد تومانی از ارزش صادرات غیر نفتی ناچیز است و می توان درآمد بیشتری از این حوزه جذب کرد . 
وی با بیان اینکه امروزه دنیای مجازی بسرعت خود را به دنیای واقعی نزدیک می سازد ، گفت : استکبارجهانی در حوزه ارتباطات و فضای مجازی اراده خود را بر دیگران تحمیل می کند . 
نامی خاطرنشان ساخت : رژیم صهیونیستی ، آمریکا و انگلیس سه راس مثلث سایت های مجازی هستند که با سازماندهی سایتها ، تمام خواستگاه ملت های جهان را از همین سایت ها کنترل می کنند . 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد : امروزه مردم جهان به ویژه نسل جوان بیشترین نیازهای خود را از طریق این سایت ها فراهم می کنند و این سایت ها می توانند تاثیرات منفی بسیار زیادی را به دنبال داشته باشند . 
به گفته وی، سازمانهای اطلاعاتی آمریکا از طریق این سایت ها به کلیه اطلاعات کاربران وصل می شوند و باید مراقب بود . 
نامی از ربایش اطلاعات کاربران به عناوین مختلف از طریق سیستم جستجو گر گوگل، به عنوان یکی از این سایت ها نام برد و گفت : ظرف چند دقیقه ربایش اطلاعات صورت می گیرد. 
وی از انعقاد قرار داد با ۱۱ دانشگاه به ارزش ۶.۶ میلیارد تومان خبر داد که در واقع تعداد ۱۱ پژوهشگاه ایجاد شده است تا تحقیقات مورد نیاز این وزارتخانه را اجرا کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به لزوم نوآوری در این بخش اشاره کرد و گفت : تلاش شده تا ۱۷۰ هزار نقطه در سطح کشور به این شبکه متصل شود و مطابق پنجمین برنامه توسعه کشور باید تمامی شبکه ها از جمله بانکداری الکترونیک ، تجارت الکترونیک ، شبکه سلامت ، مالیات الکترونیک ، شبکه علمی کشور ، ثبت اسناد و املاک کشور ، کارت هوشمند و دولت الکترونیک به آن متصل شوند . 
وی خاطرنشان ساخت : دولت الکترونیک جایگزین دولت محوری می شود و در واقع مردم محوری جایگزین آن خواهد شد و دردولتی که ۲۴ ساعت قادر به پاسخگویی به مردم است ، کارهای گسترده ای در این ارتباط انجام شده و امید است تا بتوان به آن سرعت داد . 
نامی از وجود ۱۴۰ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور خبر داد که سهم این وزارتخانه ۸۴ هزار کیلومتر است و بقیه مربوط به توانیر ، نفت و راه آهن است . 
وی از فعالیت ۵۸ میلیون سیم کارت تلفن همراه در کشور ۷۶ میلیون نفری خبر داد که از این میزان کمتر از ۱۷ میلیون سیم کارت دائمی و بقیه اعتباری است . 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد ۱۵۰ هزار شغل مستقیم و چندین برابر این میزان شغل غیر مستقیم را به عنوان گوشه های دیگری از دستاوردهای این بخش نام برد . 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.