اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 18, 2013
15:23 شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55061

وزیر ارتباطات: مردم هزینه‌ای بابت هم‌کدسازی نمی‌پردازند!

 

وزیر ارتباطات درباره هزینه‌های مربوط به هم کدسازی تاکید کرد: بخشی از این هزینه‌ها از سوی دولت تقبل خواهد شد و در حال حاضر لازم نیست مردم هزینه‌های این طرح را تقبل کنند.
 
به گزارش ایسنا، محمدحسن نامی در جمع خبرنگاران به پاسخگویی به برخی سوالات پرداخت و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تاکید مخابرات مبنی بر تامین هزینه‌های هم کدسازی از سوی دولت اظهار کرد: در حال حاضر مخابرات به تنهایی درآمدزا محسوب نمی‌شود و به همین دلیل ما به بخشی از هزینه‌ها کمک خواهیم کرد و قرار بر‌آن است که مابقی هزینه‌ها از سوی از درآمدهای شرکت‌های مانند همراه اول هزینه شود.
 
وی در توضیح درآمدزا نبودن مخابرات هم این گونه عنوان کرد که اکنون تلفن ثابتی که به قیمت 50 هزار تومان به کاربران ارائه می شود برای مخابرات حدود 450 تا 500 هزار تومان هزینه دارد که علاوه بر این هزینه‌ها هزینه‌های دیگری نیز در ارتباط با نگهداری تجهیزات وجود دارد. از سوی دیگر مشکلاتی مانند کابل و غیره هم هست که همه این موارد ایجاب می کند بخشی از هزینه‌های این طرح از منابع دیگر تامین شود.
 
وی در عین حال یادآور شد: فعلا مردم هیچ هزینه‌ای بابت این طرح نخواهند پرداخت.
 
نامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که طبق اظهارات شما قرار بر آن است که تعرفه‌های تلفن کاهش پیدا کند اما در حال حاضر به نظر می‌رسد روندی غیر از این حاکم است توضیح داد: در حال حاضر همراه اول در حال پیاده کردن طرح فلت سازی شبکه خود است اما به هر حال باید به این نکته توجه داشت که اگر تعرفه‌ها خیلی پایین بیاید موجب ورشکستگی شرکت‌ها خواهد شد.
 
وزیر ICT که پیش از این درباره راه‌اندازی گوگل ارث اسلامی صحبت کرده بود درباره این طرح اظهار کرد: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این طرح هر چه زودتر اجرایی شود. چرا که در قالب این سایت می تواند محتواهای مختلف علمی و مذهبی تولید شده در کشور به جهانیان ارائه کرد.
 
وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات مربوط به این سایت آغاز شده اما در نهایت روند ایجاد چنین سایتی نیاز به امکانات مختلفی از جمله 200 تا 300 هزار نفر پرسنل دارد تا بتوان سایتی 200 ترابایتی که نیازها زیادی را برطرف می کند ارائه کرد.
 
وی گفت: پس از پایان دولت دهم با توجه به اهمیت این مضوع دولت‌های دیگر نیز راه اندازی چنین سایت‌هایی را دنبال خواهند کرد.
 
وزیر ارتباطات در ارتباط با بودجه ICT و کاهش پیدا کردن آن هم توضیح داد: در دنیا مرسوم است که معمولا درآمدهای حاصل از حوزه ICT صرف توسعه زیرساخت‌ها می‌شود چرا که یک دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه باعث صرفه جویی‌ها متعدد در حوزه‌های دیگر می‌شود.
 
وی در عین حال یادآور شد: به طور کلی اصل بر آن است که درآمدهای ICT در حوزه زیرساختهای این بخش استفاده شود اما درنهایت تصمیم با دولت و مجلس است و گویا قرار بر آن است که امسال تا 25 درصد درآمدهای این حوزه به زیرساخت‌ها اختصاص داده شود.
 
نامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ذکر توضیحاتی تاثیرات هم کدسازی استان‌ها پرداخت و یادآور شد: اجرای هم کدسازی استان‌ها سه تا چهار ماه زمان خواهد برد و در حال حاضر این روند در استان‌هایی مانند استان قم آغاز شده است.
 
وزیر ICT همچنین یادآور شد: اجرای این طرح در استان‌های مختلفی مانند آذربایجان شرقی می تواند تا 60 درصد هزینه‌های مشترکان را کاهش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.