اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 18, 2013
15:32 شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55070

احمدی نژاد: برخی با کوته فکری در ارتباطات دخالت دارند

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ظرفیت انسان برای تولید دانش ظرفیت بی پایانی است، گفت: ما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به رغم گسترش بی سابقه ای که وجود دارد در نقطه صفر و شروع کار هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد امروز (شنبه) در مراسم سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرایی که همزمان با روز جهانی ارتباطات در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به بستر ارتباطات برای تعالی انسانی، اظهار داشت: نوآوری، ابداع، خلاقیت، ابتکار، عقلانیت و مدیریت در ارتباط با دیگران معنا و مفهوم می یابد و انسانی که چیزی نمی داند انسان نیست.
 
وی با بیان اینکه هر چقدر دایره ارتباطات گسترده تر و معرفت آدمی بیشتر شود شاهد شکوفایی و کمال خواهیم بود و خداوند انسان را برای رسیدن به قله های کمال خلق کرده است.
 
رئیس جمهور با اشاره به تجهیزات و امکاناتی که با فناوری و دنیای امروزی ساخته می شود، گفت: ظرفیت انسان برای تولید دانش ظرفیت بی پایانی است البته به رغم گسترش بی سابقه ای که در این حوزه وجود دارد اما ما در نقطه صفر ارتباطات و فن آوری اطلاعات هستیم.
 
وی افزود: هنوز اسیر تجهیزات هستیم و این در حالی است که به زودی باید از مرز تجهیزات عبور کنیم؛ انسان آنقدر رشد پیدا خواهد کرد که مستقیم ارتباط برقرار کند.
 
وی گفت: ظرفیت سلول های بدن انسان از مولکولهای آلیاژهای به کار گرفته شده در تجهیزات فناوری به مراتب بالاتر است و به زودی به جایی خواهیم رسید که انسان بدون هیچ وسیله ارتباطی با استفاده از قدرت مغز با نقطه دیگری از دنیا صحبت خواهد کرد.
 
احمدی نژاد با اشاره به ظرفیت هایی که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی فضای واقعی است و خیال نیست. اینکه وزارت دفاع یک کشور از یک دانش استفاده سوء کرده به معنای این نیست که عصر فناوری و ظرفیت ها و فرصت های آنرا نفی کنیم. ما قصد رفتن و له کردن و گرفتن فرصت شکوفایی انسان ها را نداریم چرا که کسی پیروز است که اندیشه و نظریه بالاتری ارائه کند.
 
به گفته وی، انسانی که به سمت ارتباطات و کسب دانش ها پیش می رود از منظر خدای متعال انسانی محتاط و مطلوب است که باید ضمن آگاهی از همه نظریات توحید و عدالت را انتخاب کند.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است از انرژی اتمی، فضای ارتباطات، سینما و تکنولوژی سوء استفاده شود، خاطرنشان کرد: نباید اصل این مبحث را کنار گذاشت بلکه باید یک پله بالاتر از مرزهایی که انسان ها را در لجن گرفتار کرده عبور کنیم.
 
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه انسان باید به نقطه ای برسد که بر تمام دانش روز احاطه داشته باشد، گفت: باید بتوانیم علاوه بر کره زمین با آسمان و کرات دیگر ارتباط برقرار کنیم که به مرز انسانیتی که خداوند برای انسان مقرر کرده برسیم.
 
وی با اشاره به اتفاقات مثبتی که در ایران و در عرصه بین الملل در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: باید در تکنولوژی و فناوری بومی کار کنیم. بسیاری از نمونه های بهتر تجهیزات را می توان در ایران ساخت. باید به استعداد بومی اعتماد کنیم این بدان معنا نیست که همه چیز را قطع کنیم اما می توانیم خودمان بسیاری از تکنولوژی ها را بسازیم.
 
وی با بیان اینکه، ایران هزاران سال پرچمدار دانش و صنعت در دنیا بوده اظهار داشت: در دوره ای، موجودیت ایران سرکوب شد اما باید این را جبران کنیم. امروز می توانیم ماهواره در فضا قرار دهیم، موجود زنده به فضا بفرستیم، در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و انرژی هسته ای حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.
 
رئیس جمهور با اشاره به 800 خدمت الکترونیکی که در شبکه ملی ارائه می شود ادامه داد: سامانه مردمی ارتباط با دولت هم اکنون قابل رهگیری و گزارشگیری است. در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و بسیاری از نیازهای مردم را توانسته ایم تامین کنیم. به نحوی که در دولت نهم و دهم 38 میلیون اعتبار که شامل 28 میلیون نامه بوده است از مردم دریافت کرده ایم که 73 درصد آنها برطرف شده است.
 
احمدی نژاد با بیان اینکه به زودی ساختار اداری و قوانین در این حوزه دستخوش تحول اساسی خواهد شد، در مورد فناوری اطلاعات و ایمنی جاده ها که شعار امسال روز جهانی ارتباطات است، نیز گفت: طی سال های اخیر بیش از 9 سال امید به زندگی در کشور افزوده شده است. برای آنکه انسان ابدی باشد و یک زندگی جاویدان داشته باشد نیازمند شبکه جاده ای و حمل و نقلی هستیم که در سریع ترین زمان ممکن مردم را جابه جا کند و جابه جایی با مفهوم ایمنی تنها با خدمات الکترونیکی و کنترل الکترونیکی امکان پذیر است.
 
وی با بیان اینکه در سال 84 با وجود 6 میلیون خودرو در کشور سالانه 27 هزار کشته جاده ای داشتیم، افزود: با استفاده از کنترل الکترونیکی و تخصیص بودجه در سال 91 با حدود 18 میلیون خودرو تعداد کشته های جاده ای به زیر 20 هزار نفر رسیده است. که البته این نرخ باید به صفر برسد.
 
به گزارش مهر، رئیس جمهور در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی تصریح کرد: امروز شیاطین دنبال مأیوس کردن ملت ها هستند و پاسخگویی صحیح در مقیاس وسیع می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و قلب واقعیت را با مفاهیم درست جابه جا کند.
 
وی با اشاره به برخی اخبار ناصحیح که علیه دولت منتشر می شود، گفت: یکی از رسانه ها نوشته بود که در دولت نهم و دهم هیچ سدی ساخته نشد. در حالی که طی این سال ها 20 میلیارد مترمکعب به حجم آب کشور افزوده شده و در این دولت ما 70 سد افتتاح کردیم. باید توجه کرد که اخبار را به درستی و بدون پیش قضاوت منتشر کنیم.
 
وی با بیان اینکه دولت در تحریم ها بیکار نمی نشیند و علیه دشمن راهکارها و تدابیری دارد که برخی را نمی توان گفت، افزود: مشکلات در همه کشورها وجود دارد اما پیشرفت های عظیم کشور با توجه به گستره نشر اطلاعات باید اطلاع رسانی شود.
 
وی با بیان اینکه در سال 84 خط موبایل در بازار آزاد یک و نیم میلیون تومان فروخته می شد و دولت با ثبت نام سیم کارت 400 هزار تومانی 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی جمع کرده بود تصریح کرد: الان شاهد وجود سیم کارت های مجانی در بازار هستیم. هم اکنون با 2500 تومان می توان یک سیم کارت با 2500 شارژ و 55 دقیقه مکالمه مجانی شب و نصفه شب خریداری کرد. الان شاهد هستیم که بسیاری 3 سیم کارت دارند و با توجه به ضریب نفوذ بیش از 110 درصدی تلفن همراه در کشور روزانه بالغ بر 750 میلیون پیامک رد و بدل می شود. خدا بدهد برکت.
 
وی گفت: ارتباطات باید به همین نحو در کشور جریان داشته باشند که البته برخی با کوته فکری دخالت هایی دارند که نباید به آن توجه کرد.
 
رئیس جمهور با اشاره به تبادل 24 ساعته اطلاعات گفت: هم اکنون اطلاعات از مدار ژئو به سمت مدار لئو در حرکت هست که ما باید برویم در ایستگاه فضایی و حتی یک پله بالاتر از آن قرار گیریم نباید اجازه دهیم دشمن با برتری وارد زندگی ما شود بلکه باید یک قدم جلوتر از مرزهای امروز دانش و فناوری حرکت کنیم که این نیازمند پافشاری عدالت و احترام به انسان ها که از مسیر ارتباطات محقق خواهد شد.
 
رئیس جمهور گفت: ملت ایران در این مقطع تاریخی مأموریت خود را به خوبی انجام خواهند داد و در سرزمین ایران یک الگوی پیشرفت برپا خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.