تلفن همراه

گوشی

May 18, 2013
16:47 شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55078

سمت چپ مغز؛ عامل استفاده از تلفن‌همراه با دست راست

 

محققان بیمارستان Henry Ford در یک بررسی جدید به این نتیجه رسیدند که بین بخشی از مغز که انسان برای فکر کردن از آن استفاده می‌کند و همچنین دستی که به طور مستمر برای استفاده از تلفن‌همراه به کار می‌رود، ارتباط مستقیم وجود دارد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته این محققان، افرادی که با استفاده از سمت چپ مغز خود تفکر می‌کنند بیش از دیگران دست راست خود را در جریان به کار گیری تلفن‌همراه مورد استفاده قرار می‌دهند و بنابراین گوش راست آن‌ها برای شنیدن صدای تماس‌های برقرار شده بیشتر استفاده می‌شود.
 
نتایج این بررسی جدید در آخرین شماره از نشریه JAMA Otolaryngology منتشر شده است و نشان می‌دهد بین بخشی از مغز که غالبا برای تفکر استفاده می‌شود و همچنین گوش و دستی که در جریان استفاده از تلفن‌همراه بیشتر کاربرد دارد، ارتباط تنگاتنگی دیده می‌شود.
 
این طور که کارشناسان می‌گویند، بیش از 70 درصد مردمی که از دست راست خود را برای استفاده از تلفن‌همراه به کار می‌برند، در هنگام برقراری تماس هم از گوش راست خود استفاده می‌کنند و به میزان مشابه افرادی که چپ‌دست هستند، هنگام شنیدن صدای مخاطب در تلفن‌همراه گوش چپ خود را به کار می‌گیرند.
 
آن دسته از افرادی که سمت چپ مغز خود را برای تفکر و قابلیت‌های مشابه به کار می‌برند، 95 درصد مردم روی کره زمین را شامل می‌شوند و فعالیت‌هایی از قبیل تکلم و قدرت زبانی نیز در همین بخش از مغز آن‌ها تکامل میابد. این افراد احتمال بیشتری دارد که برای استفاده از تلفن‌همراه، نوشتن و دیگر کارهای روزانه دست راست خود را به کار برند.
 
این بررسی همچنین نشان داد که افراد راست‌دست بیشتر سراغ گوش سمت راست خود می‌روند و این در حالی است که از نظر قدرت شنوایی هیچ تفاوتی بین گوش راست و چپ آن‌ها وجود ندارد. در این میان آن‌ دسته از افرادی که سمت راست مغز خود را برای تفکر و کارهایی از این دست به کار می‌گیرند، برای استفاده از تلفن‌همراه دست راست و گوش راست خود را استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.