اپراتورها

تلفن همراه

May 20, 2013
9:23 دوشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55115

کد بین شهری خطوط تلفن خراسان رضوی و قزوین حذف می‌شود

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین از حذف کد بین شهری خطوط تلفن قزوین و کسب رتبه‌ی نخست دیتای کشور توسط مخابرات قزوین خبر داد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران از قزوین «جلال پورشاکر» در نشست خبری اظهار کرد: امسال به عنوان سال فناوری ارتباطات و اطلاعات و افزایش ایمنی جاده‌ها نامگذاری شده است.
 
وی ادامه داد: شرکت مخابرات استان قزوین هم‌اکنون 384 مرکز دارد که در این مراکز 510 هزار و 215 شماره منصوبه و 393 هزار و 208 شماره مشغول به کار تلفن ثابت وجود دارد یعنی ضریب نفوذ تلفن ثابت استان 32.5 درصد است البته این رقم در مرکز استان 39 درصد و در روستاهای بالای 100 خانوار 100 درصد است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین افزود: هم‌اکنون در استان قزوین 3300 شماره همگانی نصب شده داریم که این شماره‌ها در برخی مراکز درمانی و عمومی برای استفاده اورژانسی، فوری و ضروری شهروندان قابل استفاده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تعداد شماره تلفن‌های همراه استان در زیرمجموعه‌ی اپراتور همراه اول 827 هزار شماره است که 222 هزار و 900 شماره دائمی و 604 هزار شماره اعتباری است.
 
پورشاکر اعلام کرد: شرکت مخابرات برای تسهیل در استفاده مشترکان 2290 شماره تلفن ثابت اعتباری واگذار کرده که این امر برای نخستین بار در قزوین طراحی و ساخته و استفاده شد.
 
وی افزود: طرح هم‌کدسازی در واقع به مفهوم تبدیل ارقام مشترکان تلفن ثابت و WLL روستایی از هفت رقم به هشت رقم است که در این راستا کاهش کدهای بین شهری استان به یک کد را داریم یعنی در استان قزوین کدهای 0281( قزوین) و 0282 (توابع) به کد 028 برای همه نقاط استان تبدیل می‌شوند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین ادامه داد: ایجاد یک ارتباط آسان و ارزان در داخل استان مزیت اصلی این طرح است که بدین شکل که امکان تماس از همه‌ی نقاط استان به سایر نقاط بدون نیاز به گرفتن کد بین شهری (028) مقدور است که هزینه آن نیز به صورت شهری محاسبه می‌شود.
 
وی افزود: استان قزوین در بخش دایری پورت‌ها و درآمدزایی شبکه دیتا، توانست مقام نخست را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.
 
پورشاکر اعلام کرد: در ارزیابی‌های انجام شده از سوی شرکت مخابرات ایران در سال 91 از دو شاخص اصلی دایری پورت‌های دسترسی و درآمد دیتا، شرکت مخابرات استان توانست گوی سبقت را از استان‌های دیگر کشور برباید.
 
وی یادآورشد: هم‌اکنون شمار مراکز دیتا 112 مرکز است و با توسعه انجام شده تعداد پورت‌های منصوبه ADSL مخابرات به 34 هزار و 408 پورت رسیده است که نسبت به سال پیش 21 هزار و 960 پورت افزایش یافته است، هم‌چنین شمار مشترکان ADSL مخابرات به 27 هزار و 833 مشترک است.
 
همسان‌سازی کدهای بین‌شهری در خراسان‌رضوی‌ اجرایی می‌شود
مدیرعامل مخابرات خراسان‌رضوی گفت: ‌همسان‌سازی کدهای بین‌شهری در خراسان‌رضوی‌ اجرایی می‌شود.
 
به گزارش فارس از مشهد، سیدعلی ملک‌جعفریان عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سالن ویدئو کنفرانس شرکت مخابرات خراسان‌رضوی با اشاره به دفاتر ICT روستایی اظهار کرد: سال گذشته شرکت مخابرات خراسان‌رضوی مجری افتتاح دفاتر ICT در روستاها بوده است که در این راستا بیش از 860 دفتر را مجهز کرده است.
 
وی ادامه داد‌: هم‌اکنون ریاست کارگروه تجهیز دفاتر ICT روستایی، مخابرات است که با همکاری اداره پست و پست بانک کارگروه به اقدامات خود ادامه می‌دهد.
 
ملک جعفریان بیان کرد: شرکت مخابرات‌ خراسان‌رضوی قصد دارد ارزش افزوده را در ADSL  فعال کند که امیدواریم این اقدام در دو ماه آینده به انجام برسد و بتوانیم محتویاتی که در راستای اینترنت ملی است را ارائه دهیم.
 
وی با اشاره به برنامه‌های آینده همراه اول عنوان کرد: اقداماتی صورت گرفته تا بتوانیم در شهریور ماه تجهیزات ATE را در 25 نقطه مشهد نصب و راه‌اندازی کنیم.
 
مدیرعامل مخابرات خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با مجوزهایی که از سازمان تنظیم مقررات اخذ می‌شود تا شش ماه آینده سرویس 4G را در سرویس ADSL افتتاح می‌کنیم که در 25 نقطه مشهد پوشش شبکه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه آنتن‌های BTS هیچ مشکلی برای عموم مردم ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: سیستم‌های مخابرات و BTS های شرکت مخابرات از تجهیزات روز دنیا و دارای استانداردهای بین‌المللی است که در این راستا و با توجه به اینکه مجوزها ازسازمان تنظیم مقررات گرفته می‌شود، تمام استانداردهای این شرکت مورد تایید سازمان تنظیم قرار دارد.
 
ملک‌جعفریان در ارتباط با سرویس‌ تلفن کنفرانس که در این شرکت راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: استفاده از سرویس تلفن کنفرانس مشترک به وسیله تماس با هشت ستاره وصل می شود و پس از آن مشتری دو نوع رمز دریافت می‌کند که یکی برای مدیریت اتاق کنفرانس است و دیگری در اختیار مشترکان این شبکه قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل مخابرات خراسان‌رضوی با اشاره به تعرفه‌های سرویس تلفن کنفرانس خاطرنشان کرد: تماس نخست با این سرویس 300 تومان و تا 10 مرتبه مبلغ 3 هزار تومان می‌شود و پس از آن مابقی تماس‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و هر ماه همان 3 هزار تومان بر روی قبض مشتری اضافه می‌شود.
 
وی در ارتباط با همسان‌سازی کدهای بین شهری در خراسان‌رضوی ادامه داد: این طرح در دستور کار شرکت مخابرات قرار دارد و تا پایان سال جاری به مرحله اجرایی می‌رسد.
 
ملک‌جعفریان یادآور شد: در حال حاضر شرکت FCI تاسیس شده که مکمل تلفن ثابت مخابرات است، برند این تلفن ثابت آشنای اول است که به زودی در سطح خراسان‌رضوی به عموم مردم معرفی می‌شود.
 
مدیرعامل مخابرات خراسان‌رضوی ادامه داد:‌ با اجرای طرح همسان‌سازی‌، دیگر هزینه‌ جابه‌جایی بین شهری مطرح نمی‌شود، و با اجرای این طرح تا پایان سال جاری هاستینگ شرکت مخابرات خراسان رضوی نیز راه‌اندازی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کم‌شدن سرعت اینترنت در این روزها دخالتی در امر انتخابات ندارد، یادآور شد: کم‌شدن سرعت اینترنت در برخی از روزها در مناطقی از کشور از جمله خراسان‌رضوی به سبب بروز مشکلاتی در زمینه گت‌وی‌های مخابراتی یا دروازه ورود است و شرکت مخابرات دخالتی بر این قضیه ندارد.
 
ملک‌جعفریان اظهار کرد: کاهش سرعت اینترنت به سبب مناسبت‌ها و شرایط‌های خاص در کشور کم نمی‌شود و دلایل عمده‌تری برای کاهش سرعت وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.