رگولاتوری

May 20, 2013
11:00 دوشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55127

وبسایت الف منتشر کرد: اندر حکایات آقای وزیر ارتباطات تازه از راه رسیده و جریان انحرافی

 

مجتبی مرادی در وبسایت الف نوشت: محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم که در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فن آوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرایی سخنرانی کرده است، همچون سایر اعضای حلقه انحرافی سخنی به زبان آورده که خارج از استانداردهای یک وزیر است و چسبندگی او به جریان انحرافی را به وضوح ثابت می کند. آقای نامی گفته "صدا و تصویر آقا امام زمان(عج) از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد". این سخن فی نفسه اشکالی در آن نیست اما وقتی از زبان مدعیان دروغینی چون حلقه انحرافی شنیده می شود، قضیه جالب می شود. 
 
بدون شک حضور آقای احمدی نژاد و چند نفر از وزرای دولت در کنار اسفندیار رحیم مشایی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهمترین مظاهر خلاف قانون این روزهای عالم سیاست تلقی می گردد که حتی صدای برخی از اعضای هیأت دولت را هم در آورد. بحث ما در اینجا اما چیزی غیر از اعمال خلاف قانون احمدی نژاد و مشایی است و آن همراهی کم نظیر وزیر ارتباطات دولت اقای دکتر نامی با حلقه انحرافی است. چیزی که پیشتر و بیشتر از حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر دیده می شد!وزیر ارتباطات در شرایطی مشایی را برای ثبت نام همراهی کرد که افرادی همچون الهام و ثمره هاشمی و زریبافان از این کار سر باز زدند و در دقیقه 90 به اصطلاح پیچاندند. 
 
پیش از این در جریان برگزاری مراسم به اصطلاح تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در ورزشگاه آزادی که با حمایت بی دریغ وزارت ارتباطات برگزار شد نیز، آقای نامی وزیر ارتباطات در تمام طول مراسم احمدی نژاد را همراهی کرد. آنچه که در خصوص برگزاری پر سر و صدای مراسم جشن ورزشگاه آزادی دور از چشم عموم و مغفول ماند، منبع مالی تأمین هزینه این جشن بود. چیزی که بیش از همه گفته و شنیده شد اینکه هزینه میلیاردی این مراسم را اپراتور تلفن همراه رایتل بر عهده داشت. رایتل چرا؟ چون رایتل دارای رانت دولتی در گرفتن مجوزهای انحصاری تماس تصویری و اینترنت پر سرعت از وزارت ارتباطات است و در ازای این رانت چرب و شیرین، خوش خدمتی میزبانی جشن ورزشگاه آزادی را برای دولت انجام داد و در واقع آقای نامی نه بعنوان وزیر، بلکه بعنوان میزبان در روز مراسم همرا رئیس جمهور بود. 
 
اشتباهات آقای وزیر جدید ارتباطات به همین جا ختم نمی شود. ایشان اخیرا در یکی از مراسمات رسمی که رئیس جمهور در آن سخنرانی داشت، برای آنکه ارادت قلبی خود را به آقای احمدی نژاد نشان دهد، بعنوان محافظ وی عمل کرده و تمام مدت سخنرانی احمدی نژاد در پشت سر وی به صورت ایستاده قرار گرفت که حتی صرفا جهت اطلاع بخش خبری 20:30 نیز به آن واکنش نشان داد. 
 
اینها را داشته باشید و همه را بگذارید کنار آن طرح جنجالی دولت مبنی بر ادغام وزارت راه و وزارت ارتباطات و بعد ببینید چه چیزی از داخل آن بیرون می آمد. معلوم می شود که آقایان در پس پرده برای وزارت ارتباطات نقشه هایی در سر داشتند که به نتیجه نرسیده و از این بابت ناراحتند و دنبال جنجال سازی هستند. 
 
اخیرا هم که شورایعالی فضای مجازی به عنوان یک نهاد فرا قوه ای وارد عمل شده و مرکز ملی فضای مجازی را تاسیس نموده و آقای نامی هم یکی از اعضای آن به حساب می آید، وزارت ارتباطات با راه اندازی جنجالی دوباره پیرامون پژوهشگاه فضای مجازی که پیش از این با حکم شورایعالی اداری بعنوان زیرمجموعه به مرکز ملی فضای مجازی منتقل شد، خواستار بازگشت پژوهشگاه فضای مجازی به زیر مجموعه خود شده است. 
 
من حیث المجموع، فعالیتهای چند ماه اخیر آقای نامی به عنوان وزیر ارتباطات دولت دهم، بیشتر از آنکه شبیه کار یک وزیر باشد، یاری کننده جریانی منحرف بوده است که توپ اختلاف را در بین دستگاههای حاکمیتی جمهوری اسلامی می اندازند تا منافع نا مشروع و غیر قانونی خودشان را تامین کنند و چه به قول قرآن کریم: چه بد عاقبتی در انتظار آنان است!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.