تلفن همراه

گوشی

May 21, 2013
10:01 سه شنبه، 31ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55157

ورود 19 تن گوشی در فروردین ماه

 

رئیس شبکه بازرسی،‌ نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه از تشدید کنترل ها در گمرکات جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: شواهد نشان می‌دهد که برخی از نمایندگان قانونی برندهای مطرح گوشی موبایل در واردات گوشی‌های قاچاق دخیل هستند.
مهدی عبقری در گفتگو با مهر، از همکاری‌ شبکه بازرسی و ‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ساماندهی این بازار خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که برخی از شرکت‌های واردکننده با سابقه قانونی گوشی، در تخلفات صورت گرفته در خرید و فروش طرح شبنم در بازار آزاد و عرضه گوشی‌های قاچاق نقش داشته اند که هم اکنون این شرکتها شناسایی شده‌اند.
 
وی تاکید کرد: برخی از شرکت‌های واردکننده که مجوز رسمی آنها باطل شده و یا به اتمام رسیده نیز نقش پررنگی در زمینه خرید و فروش گوشی‌های موبایل قاچاقی دارند.
 
رئیس شبکه بازرسی،‌ نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با بیان اینکه بیشترین توجه مسئولان تاکنون به نحوه عملکرد گمرکات کشور در زمینه واردات گوشی‌ بوده ادامه داد: هم اکنون شاهد ورود گوشی های قاچاقی از طریق مبادی قانونی به کشور هستیم که با مذاکرات صورت گرفته با ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، در صورت اثبات فعالیت غیرقانونی برخی نمایندگان رسمی در زمینه قاچاق، برخوردهای جدی و قانونی با این فعالان بازار صورت می‌گیرد و حتی امکان ابطال کامل نمایندگی آنها نیز وجود خواهد داشت.
 
عبقری با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه‌های مدونی را برای کنترل انواع قاچاق به ویژه قاچاق گوشی موبایل در پیش گرفته است، گفت: هم اکنون با تمامی گمرکات کشور مکاتبات فراوانی صورت گرفته تا با دقت بیشتری به کنترل و ترخیص انواع کالا اقدام شود.
 
رئیس شبکه بازرسی، ‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با اشاره به میزان واردات قانونی گوشی موبایل در فروردین ماه سال جاری گفت: در فروردین سال 92 بالغ بر 19 تن دستگاه گوشی موبایل وارد کشور شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نداشته است.
 
وی ادامه داد: با مشکلات پیش رو از جمله نوسانات ارز، میزان واردات قانونی گوشی موبایل کاهش نیافته و این در حالی است که شرایط بازار موبایل نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و با افزایش قیمت موبایل، میزان مشتریان کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.