تلفن همراه

گوشی

May 24, 2013
16:11 جمعه، 3ام خردادماه 1392
کد خبر: 55224

گوشی هوشمند چهارهسته‌ای ۱۷۰دلار عرضه شد!

 

این روزها انواع گوشی‌های هوشمند با پردازنده‌های چندهسته‌ای، رم‌های مختلف و با توان بیشتر نسبت به رایانه‌های شخصی مربوط به اواخر دهه 1990 و 2000 وارد بازار جهانی می‌شوند. اما متاسفانه تمامی این گوشی‌های هوشمند قیمت بالایی دارند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بررسی بازار جهانی نشان می‌دهد که رایانه‌های لوحی ساخت شرکت‌های بزرگ این روزها با قیمت‌های ارزان 150 تا 200 دلار به دست کاربران جهانی می‌رسند و شرکت‌هایی که در این زمینه شهرت ندارند هم محصولاتی را با قیمت کمتر از 150 دلار عرضه کرده‌اند.
 
اما اگر تمایل دارید که جریان مشابه برای گوشی‌های هوشمند هم اتفاق بیافتد، این خبر برای شما بسیار جالب خواهد بود. زیرا به تازگی گوشی هوشمندی با نام ThL W100 ساخته شده است که پردازنده چهارهسته‌ای دارد و با قیمت 170 دلار در بازار به فروش می‌رسد.
 
این گوشی هوشمند برای بازار چین طراحی شده است که البته عرضه جهانی آن هم چندان بعید به نظر نمی‌رسد. گوشی هوشمند ThL W100 شامل نمایشگر لمسی 4.5 اینچی می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت 960 در 540 پیکسل به نمایش درمی‌آیند.
 
این گوشی هوشمند پردازنده چهارهسته‌ای MTK6589 را در خود جا داده است که هر هسته پردازشگر آن با توان 1.2 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به رم یک گیگابایتی، دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی، دوربین دوم 5 مگاپیکسلی برای برقراری ارتباطات تصویری و نسخه 4.2 سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد.
 
این گوشی همچنین حسگرهای هوشمندی از جمله حسگر مجاورتی، حسگر نوری و … را در خود جا داده است و از کارت حافظه microSD، دو سیم‌کارت، فناوری ارتباطی بلوتوث، گیرنده ماهواره‌ای GPS و شبکه اینترنت بی‌سیم Wi-Fi پشتیبانی می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.