تلفن همراه

گوشی

May 27, 2013
0:30 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55267

فعالیت‌های مخفیانه استیو جابز چه بودند؟

استیو جابز و همسرش با وجود انتقادات شدیدی که به خاطر عدم مشارکت وی در فعالیت‌های خیر‌خواهانه از آنها می‌شد،‌مخفیانه دهها میلیون دلار از دارایی خود را صرف کارهای خیریه کرده‌اند.

 
براساس گزارش میل‌آنلاین، استیو جابز در طول زندگی‌اش به خاطر مشارکت نداشتن در فعالیت‌های خیرخواهانه و اهدا نکردن بخشی از دارایی‌اش برای کمک به نیازمندان همواره مورد انتقاد شدید قرار داشت.
 
با این‌همه به تازگی مشخص شده که بنیانگذار فقید شرکت اپل به همراه همسرش به شدت افرادی پنهانکار بوده و به صورت پنهانی از اموال خود به موسسه‌های خیریه می‌بخشیده‌اند.
 
جابز هرگز اشاره‌ای به فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌اش نداشته‌ و درباره این نوع از فعالیت‌ها با هیچ‌کس،‌حتی با نویسنده بیوگرافی‌اش والتر ایزاکسون نیز صحبتی نکرده‌است. اما اکنون همسر وی، لائورین پاول جابز درباره فعالیت‌های خیریه وی حقایقی را افشا کرده‌است.
 
همچنین مشخص شده که جابز در دوران زندگی‌اش 50 میلیون دلار از اموالش را به بیمارستان‌های کالیفرنیا اهدا کرده و مرکزی برای انجام مطالعات ایدز راه‌اندازی کرده‌است.
 
همسر جابز بنیانگذار موسسه Emerson Collective LLC است، موسسه‌ای که به گونه‌ای طراحی شده تا سازمان‌ها بتوانند از طریق آن به صورت مخفیانه و به دلایل مختلف کمک‌های مالی خود را اهدا کنند. وی همچنین بنیانگذار موسسه Collage Track است،‌موسسه آماده‌سازی برای کالج که پاول جابز آن را در سال 1997 تاسیس کرده و موسسه پیکسار که استیو جابز از بنیانگذاران آن بوده‌است، هر سال برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این موسسه مراسم اکران خصوصی از فیلمهایش را برگزار می‌کند.
 
رویکرد جابز درباره فعالیت‌های انسان‌دوستانه در تضاد شدید با بسیاری از میلیاردرهای مشهوری است که از توجه عموم به فعالیت‌های خیرخواهانه‌شان احساس رضایت می‌کنند. جابز در سال 2011 خود را در معرض حملاتی دید که در قالب یک مقاله در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده‌بود و وی را متهم می‌کرد که هیچ نشانی از فعالیت‌های خیرخواهانه در پرونده جابز مشاهده نمی‌شود. در مقابل بونو، خواننده و رهبر گروه موسیقی U2 که از دوستان جابز به شمار می‌آید در مطلبی اعلام کرد که مشارکت جابز در مبارزه علیه ایدز در آفریقا بسیار گرانبها بوده‌است.
 
به گفته وی اپل که پشتیبان فعالیت خیریه Red Charity وی بوده‌است، پشتیبان اصلی برنامه صندوق جهانی مبارزه علیه ایدز نیز بوده‌ و میلیون‌ها دلار برای انجام تحقیقات درباره ایدز اهدا کرده‌است.
 
تیم کوک،‌جانشین جابز نیز سال گذشته اعلام کرد وی 50 میلیون دلار به بیمارستان‌های کالیفرنیا اهدا کرده که منجر به ساخت مرکز پزشکی کودکان و چند ساختمان پزشکی دیگر شده‌است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.