اپراتورها

تلفن همراه

May 29, 2013
21:48 چهارشنبه، 8ام خردادماه 1392
کد خبر: 55322

هم کد سازی کی و چگونه اجرا میشود؟

هم‌کدسازی که حذف هزینه‌های جابه‌جایی بین شهری را در قبوض تلفن ثابت به ارمغان می‌آورد، 120 میلیارد تومان به مخابرات زیان تحمیل می‌کند که هنوز نحوه جبران آن از سوی دولت مشخص نیست و همین دلیلی برای معلق شدن اجرای این طرح بوده است. 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران، طرح هم‌کدسازی خطوط ثابت مخابراتی از جمله پروژه‌های تأکید شده از سوی دولت در راستای اجرای هرچه سریع‌تر است و علی‌رغم اینکه چنین اقدامی هزینه‌های زیادی برای مخابرات به ارمغان می‌آورد اما همچنان تأکید دولت بر اجراست. طرحی که اجرای آن به گفته مدیر عامل مخابرات برای این شرکت 120 میلیارد تومان ضرر مالی دارد، مدت‌هاست در شهرستان البرز عملیاتی و به تازگی به استان قم نیز کشیده و با موفقیت اجرایی شده است. لازمه اجرای چنین پروژه‌ای در کل کشور که به واسطه آن شماره‌ تمامی خطوط هشت رقمی می‌شود و به دنبالش نیز هزینه جابه‌جایی و بین شهری حذف می‌شود، تأمین محلی برای جبران هزینه‌های مخابرات است. مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه طرح هم‌کدسازی استان قم را نیز بر مبنای وعده مسئولان در جبران هزینه‌ها جلو بردیم و مبنا را تعامل در پیشبرد این طرح گذاشتیم، گفت: با هم‌کدسازی درآمد مخابرات از بخش هزینه‌های بین شهری کاسته می‌شود در حالیکه هنوز مشخص نیست، این کاهش درآمد که در واقع پوشش هزینه‌هاست از چه طریقی باید جبران شود. وی عنوان کرد: وزیر ارتباطات از جبران این ضرردهی توسط دولت خبر داده بود اما تا به امروز محل تأمین این منابع مشخص نشده است و مخابرات نیز تا مشخص نشدن چگونگی جبران این هزینه‌ها، نمی تواند کار را ادامه دهد. زارعیان در پاسخ به این سوال که آیا دستور وزیر ارتباطات بر اجرای هم‌کدسازی تمامی استان‌ها ظرف یک ماه و نیم آینده در تضاد با این تصمیم مخابرات نیست؟، گفت: پیش از بیان این موضوع، سخن از جبران هزینه‌ها به میان آورده بود که هنوز محل تأمین آن مشخص نیست و ما استان قم را نیز بر مبنای همین پیش بردیم و هزینه آن را متقبل شدیم. مدیر روابط عمومی مخابرات ایران همچنین معتقد است که آبونمان هیچ ارتباطی با هزینه‌های این بخش ندارد و برخی گمان می‌کنند با اجرای این طرح قرار است آبونمان افزایش یابد در حالیکه مخابرات پیش از این درخواست افزایش آبونمان را با توجه به رشد هزینه‌های ارتباطاتی و تورم داشته است و برای اجرای این پروژه نیز باید محل تأمین هزینه‌ها به صورت مجزا، مشخص شود. وی با بیان اینکه استان مرکزی در حال حاضر آماده اجرای هم‌کدسازی است، اذعان کرد: تا زمانیکه محل جبران هزینه‌ها مشخص نشود روند اجرای کار نیز علی‌رغم آمادگی بر اجرا معلق خواهد بود ، اما مخابرات این آمادگی را دارد که با قول مساعدی از سوی وزیر مبنی بر تعامل دو سویه در اجرا، کار را مجددا دنبال کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.