رگولاتوری

May 31, 2013
14:27 جمعه، 10ام خردادماه 1392
کد خبر: 55346

مشاور وزیر ارتباطات: لغو تحریم‌های فناوری بخاطر ممانعت از ضرر آمریکا است

مشاور وزیر ارتباطات در امور فن‌آوری و صنعت در رابطه با لغو تحریم‌ها گفت: به نظر من آنها برای جلوگیری از ضرر خودشان این موضوع را مطرح کرده‌اند در غیر این صورت محصولاتشان در بازار ایران وجود دارد، در حقیقت آمریکا می‌خواهد سود واسطه‌ها را به صورت مستقیم خودش ببرد.
 
محمود لیایی اظهار کرد: ما در حوزه‌ی فن‌آوری دچار تحریم نیستیم، فقط محصولات را به وسیله‌ی واسطه و با قیمت بالاتر وارد کشور می‌کنیم.
 
وی با اشاره به سود مادی و معنوی این اقدام برای آمریکا گفت: اگر مثلا اپل استور یا گوگل پلی را برای مردم ایران بسته‌اند، کاربران از راه‌های دیگر به نرم‌افزار‌ها دسترسی پیدا کردند و در اینجا تنها خود آنان ضرر کرده‌اند.
 
لیایی در پایان زمان این اقدام آمریکا را معنی‌دار تلقی کرد و گفت: نزدیک بودن تاریخ این تصمیم با انتخابات ایران این پیام را با خود دارد که اگر فرضا رییس جمهوری مورد نظر آنان به روی کار بیاید، تحریم‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد اما نباید چندان هم به این قضیه خوش‌بین بود، باید دید آیا به وعده‌ای که داده‌اند عمل می‌کنند؟ به هر حال این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت.
 
به گزارش ایسنا روز گذشته اخباری منتشر شد که بر اساس آن یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی اعلام کرد که دولت واشنگتن تحریم‌ فروش تلفن همراه، لپ تاپ، مودم و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به ایران را لغو می‌کند.
 
به گفته وی این تصمیم گرفته شده تا تحریم‌ها مانعی برای استفاده از تکنولوژی‌هایی که مردم برای ارتباط بهتر و سریع‌تر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند. این موضوع هم شامل سخت‌افزار می‌شود و هم شامل نرم‌افزارهای رایانه‌یی.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.