رگولاتوری

June 2, 2013
10:46 یکشنبه، 12ام خردادماه 1392
کد خبر: 55385

پوشش زنده نشست خبری غلامعلی حدادعادل در خصوص فضای مجازی

 

IMG_20130602_110356.jpg

۱۰:۴۰: برنامه با یکساعت تاخیر با ورود حداد و اخوان به سالن کنفرانس آغاز شد.
۱۰:۵۰:  کلیپی در خصوص فضای مجازی پخش شد. در انتهای این کلیپ لوگوی تمامی سازمانهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به دور لوگوی مرکز ملی فضای مجازی حلقه زدند.
۱۰:۵۲: مجری: کلیه نامزدها به ترتیب در خصوص فضای مجازی با خبرنگاران نشست خواهند داشت.
۱۰:۵۳: مجری: پرسش و پاسخ بعد از نشست و در حاشیه برگزار خواهد شد!
۱۰:۵۴: مجری: یکی از این هشت نفر رئیس جمهور فضای مجازی هم خواهد بود!
۱۰:۵۷: مجری از حداد برای شروع صحبت دعوت کرد. برخلاف پیشنهاد مجری، حداد مشاوری را به همراه خود روی سن نبرد.
۱۰:۵۸: آغاز سخنرانی حداد
۱۰:۵۹: من برای پاسخگویی تخصصی به مسائل فن شما به اینجا نیامده ام و این کار خود شماست. من آمده ام درک خودم را فضای مجازی بیان کنم.
۱۱:۰۰: حداد: انگلستان به وسیله تلگراف هند ۳۰۰ میلیون نفری قرن ۱۹امی را با ۵هزار مامور انگلیسی مدیریت کند. 
۱۱:۰۱: حداد: وقتی فوق لیسانس میخواندم تازه میگفتند ماشین های آی بی ام که به اندازه یک اتاق حجم داشت به ایران آمده بود و ما شاهد تولد این اختراع در دوران دانشجویی بودیم ولی الان طوری شده که بچه ها بهتر از بزرگترها کار کردن با کامپیوتر را بلدند
۱۱:۰۳: نوهای کوچک و زیر چهار سال من که هنوز لکنت دارند شب که به خانه میروم بجای آنکه از من شکلات و آبنبات بخواهند به من میگویند "بابا جونی، آیپدت کار میکنه؟"
۱۱:۰۷: برخورد ما با فضای مجازی باید با عقلانیت باشد و این همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. باید فرصت ها و تهدیدها را با هم بشناسیم.
۱۱:۰۷: خوشبختانه در کشور ما امکانات زیادی برای استفاده از فضای مجازی وجود دارد. مهمترین سرمایه ما جوانان ما هستند. امروز در انتخاب رشته بهترین استعدادها به سراغ این رشته می آیند. ما یک ذخیره عظیم از جوانهای پرشور و مبتکر در حوزه فضای مجازی داریم. قدر این نعمت را باید بدانیم.
۱۱:۰۸: کشور ما در یک مکانی واقع شده که چهار راه ارتباطی دنیاست، اگر تهران را مرکز قرار دهیم. ببینید فاصله کشورهای بزرگ دنیا فاصله شان از تهران چقدر است. یک دایره ۳هزار کیلومتری بکشید و ببینید چه پایتختهای قرار دارد. 
۱۱:۱۰: ایران باید جاده ابریشم فضای مجازی دنیا شود.
۱۱:۱۱: به برکت فضای مجازی میتوانیم در اقتصاد تحولات شگرفی ایجاد کنیم. سرقفلی یک مغازه در تهران چند است؟ یک بازار مجاری در اینترنت میتواند کار یک مغازه با سرقفلی یک میلیارد تومانی را انجام دهد. کاربر آنلاین میتواند جنسش را انتخاب و سفارش دهد. 
۱۱:۱۲: یک خانم روستایی در یک روستا اگر قدرت استفاده از اینترنت را داشته باشد میتواند صنایع دستی خودش را به جهان معرفی کند. این یعنی اعجازی که سی سال پیش به تصور کسی در نمی آمد. چقدر میتوانیم با این فضا شغل ایجاد کنیم. این در عالم اقتصاد است و اگر در جامعه ما استفاده از فضای مجازی فرهنگ بشود ببینید چقدر از رفت و آمدها کاسته میشود.
۱۱:۱۴: بنده که علاقه مند به منابع ادبی و متون فرهنگی هستم یک تلفن همراه کوچک میتوانم در جیب خودم داشته باشم و میلیونها کتاب را از طریق آن با فشردن یک دکمه میتوانم داشته باشم. حالا با دنیای قدیم در مثلا مرز خراسان مقایسه کنید. 
۱۱:۱۶: ذر مجلس هفتم من تاکید داشتم نمایندگان از اینترنت و رایانه استفاده کنند. قبل از اون همه طرح ها و لوایح روی کاغذ بود و بعد از جلسه سطل های کنار نمایندگان انباشته از کاغذ میشد ولی امروز میزان مصرف کاغذ نمایندگان میزان مصرف کاغذ مجلس به یک صدم رسیده است.
۱۱:۲۰: هر چیزی وقتی پیچیده تر میشود نگهداری آن سخت تر است. مثل نگهداری از یک لیوان آب و یک لیوان شیر. چاقوی میوه خوری کندتر از چاقوی آشپزخانه است. مخصوصا کند کرده اندش. رایانه هم همینطور است. فضای مجازی هم همینطور است. هم میتواند مفید باشد هم مضر. 
۱۱:۲۴: دشمن برای مقابله با قدرت متحدکننده ملت برنامه ریزی کرده است. در این اینترنت و این ماهواره ببینید با بنیان خانواده چه میکنند؟ 
۱۱:۲۷: فضای مجازی را به خدمت گرفته اند تا تیشه به ریشه بنیان خانواده بزنند. 
۱۱:۲۸: باید فضای مجازی را که میتواند یک تهدید باشد به یک فرصت تبدیل کنیم. عرصه ای از زندگی وجود ندارد که نتوان به وسیله فضای مجازی آن را رشد دهیم و هیچ عرصه ای از زندگی وجود ندارد که فضای مجازی نتواند به آن ضربه بزند. کار حکومت این است که از این عرصه مراقبت کند و زیرساخت ها را جوری تامین کند که کشور نیازمند بیگانه نباشد. 
۱۱:۳۰: شورایعالی فضای مجازی با قدرت قانونی کار خود را شروع کرده، امکاناتی که طی ده سال و از طریق مرکز تحقیقات مخابرات میتواند توسط این شورا مورد استفاده قرار گیرند. دولت باید هماهنگی کند، برنامه ریزی کند، سیاست گذاری کند ولی تصدی گری در این حوزه را به زیر پوشش بخش خصوصی واگذار کند. 
۱۱:۳۱: امروز شما نمیتوایند بگویید من دلم نمیخواد وارد فضای مجازی بشوم. چنین چیزی نه ممکن است، نه مقدور و نه ممکن. باید وارد این عرصه بشویم ولی با چشم باز و حفظ بصیرت و حفظ ارزش ها. 
۱۱:۳۳: امروز گفته میشود که ایران چهارمین قدرت فضای مجازی است.
۱۱:۳۴: حداد صحبت های خود را با تشکر از اخوان و فرصت فراهم شده از سوی شورا به پایان رساند.
۱۱:۳۵: حداد: چون گرفتاریهای زیادی دارم اجازه میخواهم مرخص بشوم از حضورتان! امیدوارم در ۲۴ خرداد یک انتخابات خوب داشته باشیم و یک انتخاب خوب.
۱۱:۳۶: مجری: دکتر حداد تنها کاندیدای است که مدتی عضو شورایعالی فضای مجازی بوده اند.
۱۱:۳۷: حداد سالن را ترک کرد، خبرنگاران او را متوقف کردند. 
۱۱:۳۷: مجری: تا دقایقی دیگر دکتر ولایتی وارد سالن خواهند شد.
۱۱:۳۷: پایان پوشش زنده نشست خبری حدادعادل در خصوص فضای مجازی از سوی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)/.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.