فناوری اطلاعات

June 3, 2013
17:27 دوشنبه، 13ام خردادماه 1392
کد خبر: 55414

تلاش برای چاپ کردن کل صفحات اینترنت!

"کنث گلداسمیت"(Kenneth Goldsmith) که "هنر" او چاپ کردن هر چیز است و به این واسطه شهرت جهانی یافته است، مرکز اینترنتی جدیدی با عنوان Tumblr راه‌اندازی کرده است که مردم جهان را به چاپ کردن کل صفحات اینترنت و ارسال آن‌ها به وی در مکزیک تشویق می‌کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گلداسمیت اعلام کرد که هدفش از این کار زنده کردن یاد "آرون سوارتز"(Aaron Swartz) یکی از نخستین موسسان Reddit است که پس از بارگذاری مقالات دانشگاهی کپی‌رایت شده در مرکز داده JSTOR و انتشار آن‌ها به صورت آنلاین دستگیر شد و به قتل رسید.
 
گلداسمیت با ارسال یک پست الکترونیکی به یاهو در این خصوص توضیح داد: «حجم اطلاعاتی که او بارگذاری و منتشر کرد بسیار زیاد بود. ما این اقدام را محقق نکنیم و به آن فعلیت نبخشیم، نمی‌توانیم گستردگی فعالیتی که او انجام داد را دریابیم.».
 
قانونی که گلداسمیت برای ای کار در نظر گرفته بسیار آسان است. او می‌گوید هر آنچه که ماهیت آنلاین دارد بخشی از اینترنت محسوب می‌شود و بنابراین شما هر بخشی از آن را که بخواهید می‌توانید چاپ کنید. او توضیح داد که در مکزیک فضایی به وسعت 500 متر مربع دارد که با سقفی به ارتفاع 6 متر پوشانده شده است و این مکان آمادگی آن را دارد تا اینترنت چاپ شده را در خود نگه دارد.
 
این طور که مرکز  TheWorldWideWebSize.com پیش‌بینی کرده است، کل اینترنت در روز جمعه مورخ 31 می 2013 میلادی در مجموع 4.73 میلیارد صفحه داشته است که این پیش‌بینی بر مبنای نتایج حاصل از جست‌وجوی کلیدواژه‌های ساده‌ در موتورهای جست‌وجوگر نظیر گوگل و Bing به همراه دیگر محاسبات ارایه شده است.
 
اما توجه داشته باشید که هر صفحه اینترنتی می‌تواند روی برگه کاغذ با اندازه‌های 8.5 در 11 اینچ به چاپ برسد. البته برخی صفحات بزرگتر هستند و در برخی صفحات اینترنتی هم باید با حرکت بخش متحرک  کناری صفحه را به پایین هدایت کرد. اما در این محاسبه فرمت صفحات اینترنتی مدرن را در نظر می‌گیرم. با این توصیف به طور میانگین 4.73 میلیارد صفحه اینترنتی را محاسبه می کنیم.
 
هر بسته کاغذ 500 برگی ضخامتی معادل 5.2 سانتی‌متر دارد و در کنار آن ضخامت هر برگ کاغذ 0.0104 سانتی‌متر محاسبه می ‌شود. اگر این رقم را در 4.73 میلیارد صفحه اینترنتی ضرب کنیم، ارتفاع تعداد صفحات چاپ شده به‌دست آمده معادل 491 هزار و 920 متر می‌رسد که این رقم معادل 1.61 میلیون فوت یا 305.67 مایل است.
 
این ارتفاع از قله اورست به عنوان بلندترین کوه جهان 55.7 برابر بلندتر است و از برج خلیفه دبی به عنوان بلندترین ساختمان جهان نیز 582.2 برابر مرتفع‌تر است. ارتفاع این کاغذهای چاپ شده را می‌توان معادل مسافت بین شهرهای سانفرانسیسکو تا لس‌آنجلس دانست.
 
اما اگر محاسبات ما درست باشد، فضای گلداسمیت برای نگهداری از این میزان کاغذ کافی نیست. گلداسمیت فضایی به وسعت 500 متر مربع با ارتفاع 6 متر را برای نگهداری از اینترنت چاپ شده در نظر گرفته است که این فضا در اصل می‌تواند 3 هزار مکعب مربع با اضلاع یک متر را در خود جا دهد.
 
هر صفحه اینترنتی در کاغذ 8.5 در 11 اینچ یا به عبارت دیگر 216 در 279 میلیمتر چاپ می‌شود. به عبارت دیگر اندازه هر صفحه کاغذ مذکور را می‌توان معادل 0.216 در 0.279 متر دانست. اگر این رقم را با ارتفاع 49 هزار و 192 متری ضرب کنیم عددی را معادل 29 هزار و 645 متر مکعب بدون هرگونه فاصله به دست می‌آوریم که این رقم نشان می‌دهد فضای گلداسمیت برای نگهداری از این میزان کاغذ کافی نیست.
 
گلداسمیت توضیح داده است که شما برای این کار می‌تواند به صورت شخصی عمل کنید و از صفحه مخصوص پست الکترونیکی، هرزنامه‌ها، Gmail و … پرینت بگیرید یا در مقابل گروه‌هایی را برای انجام این کار تشکیل دهید.
 
مرکز  Royal Pingdom در سال 2012 میلادی پیش‌بینی کرده بود روزانه بیش از 144 میلیارد پست الکترونیکی در سراسر جهان ارسال می‌شود. با این رقم می‌توان گفت که در طول یک سال 52,560,000,000,000 پست الکترونیکی فرستاده می‌شود. اگر هر پست الکترونیکی یک صفحه چاپ شده را به خود اختصاص دهد و در کنار آن به خاطر داشته باشیم که حدود 4.5 میلیارد صفحه اینترنتی داریم، در مجموع 52,564,500,000,000 صفحه چاپ شده در اختیار خواهیم داشت.
 
این تعداد صفحه چاپ شده ارتفاعی معادل 5,466,708,000 متر معادل 117 میلیارد فوت یا 3,396,850 مایل دارند. این ارتفاع معادل 14 بار مسافت بین کره زمین تا کره ماه است. با این میزان کاغذ 11,634,300,000 مکعب مربع با اضلاع یک متر را در اختیار خواهیم داشت که البته این رقم فقط مربوط به پست‌های الکترونیکی ارسال شده در یک سال می‌شود و کل اینترنت را شامل نمی‌شود
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.