اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

June 6, 2013
16:20 پنجشنبه، 16ام خردادماه 1392
کد خبر: 55451

بیشتر کاربران برنامه‌های تلویزیونی روی دستگاه‌های موبایل را در خانه تماشا می‌کنند!

کارشناسان بر پایه یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده‌اند که بخش قابل ملاحظه‌ای از فرآیند تماشای برنامه‌های تلویزیونی روی دستگاه‌های الکترونیکی همراه در خانه اتفاق می‌افتد و به عبارت دقیق‌تر، 82 درصد از فرآیند تماشای برنامه‌های تلویزیونی روی رایانه‌های لوحی و 64 درصد برنامه‌های تلویزیونی مشاهده شده روی گوشی‌های هوشمند وقتی صورت می‌گیرد که کاربران در منازل خود به سر می‌برند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که کارشناسان دریافته‌اند، کاربران طی مشاهده برنامه‌های تلویزیونی از آگهی های تبلیغاتی دوری نمی‌کنند و نسبت به تماشای آن‌ها نیز تمایل دارند.
 
بررسی‌ها نشان داده است که برنامه‌های تلویزیونی سریایلی و چند قسمتی اولویت نخست کاربران را تشکیل می‌دهد و این در حالی است که حذف آگهی‌های تبلیغاتی و تماشا نکردن آن‌ها در این زمینه اقدام نخست افراد نیست.
 
طبق آمار موجود، 49 درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند توضیح دادند که راحتی و آسایش مهم‌ترین مسئله‌ای محسوب می‌شود که در فرآیند تماشای برنامه‌های تلویزیونی برای آن‌ها اهمیت دارد و بر این اساس چون در خانه خود احساس راحتی بیشتر می‌کنند، تمایل دارند این فرآیند را در خانه انجام دهند.
 
همچنین 13 درصد افراد توضیح دادند که تماشای برنامه‌های تلویزیونی سریالی و چند قسمتی اولویت نخست آن‌ها در انتخاب برنامه‌ها محسوب می‌شود و تنها 5 درصد اظهار داشتند که تمایل دارند آگهی‌های تبلیغاتی کمتری برای آن‌ها پخش شود.
 
آمارها نشان می‌‌دهد که 31 درصد برنامه‌های تلویزیونی مشاهده شده روی رایانه‌های لوحی و 27 درصد آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند درام بوده است و میزان تماشای برنامه‌های کمدی هم برای رایانه‌های لوحی 20 درصد و برای گوشی‌های هوشمند 24 درصد اعلام شده است.
 
در مقابل، 31 درصد برنامه‌هایی که در گیرنده‌های تلویزیونی مشاهده می‌شود را اخبار تشکیل می‌دهند که این رقم برای رایانه‌های و گوشی‌های هوشمند 11 و 15 درصد گزارش شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.