بازی

فناوری اطلاعات

June 9, 2013
7:48 یکشنبه، 19ام خردادماه 1392
کد خبر: 55486

مایکروسافت در آستانه‌ی E3

تنها 4 روز به کنفرانس شرکت مایکروسافت در نمایشگاه بزرگ Electronic Entertainment Expo 2013 و یا به اختصار E3 2013 باقی مانده که اطلاعاتی در مورد کنسول جدید خود منتشر کرد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تا به امروز اخبار موثقی در زمینه‌ی سرویس‌های مختلف کنسول از جمله استفاده از بازی‌های دست دوم و یا آنلاین بودن و اتصال مقطعی به اینترنت، منتشر نشده بود اما طی خبری، مایکروسافت این موضوع را کمی پیچیده‌تر و غیر قابل فهم‌تر کرد.
در کنفرانس معرفی Xbox One و پس از آن، مایکروسافت تلویحا اعلام کرد که کنسول هر 24 ساعت یک بار باید به اینترنت و شبکه اکس باکس لایو متصل شود تا بتواند به اجرای وظایف خود، چه به صورت آفلاین و چه آنلاین بپردازد. سپس تائید شد که هر بازی فروخته شده فقط روی یک دستگاه قابل اجراست و برای اجرای بازی روی اکس‌باکس وان دیگری باید مبلغی پرداخته شود که متناقض با سیاست‌های نسل پیشین هر 3 شرکت کنسول‌دار بود.
اما امروز مایکروسافت در مورد اتصال هر 24 ساعت یک بار مورد بیشتری نگفت و این موضوع را تائید کرد و اما پیرامون بازی‌های دست دوم شفاف سازی‌هایی صورت گرفت.
اجرای بازی‌های دست دوم روی هر دستگاهی بیشتر به عهده‌ی شرکت‌هایی چون الکترونیک آرتز، اکتیویژن و یوبی‌سافت است تا مایکروسافت و سونی. گفته شده که با توجه به سیاست‌های هر شرکت، ممکن است لازم باشد اقدامات خاصی در رابطه با اجرای بازی‌ها صورت بگیرد اما همگی در یک غالب کلی خواهند بود که اگر شما یک بازی را به فرد دیگری می‌دهید، فرد دوم حداقل باید 30 روز از برقراری ارتباط دوستیش با شما در اکس باکس لایو گذشته باشد و البته فرد دوم دیگر نمی‌تواند بازی را به فرد سومی بدهد. برای مثال شرکت الف ترجیح می‌دهد برای استفاده نفر دوم هزینه‌ای 20 دلاری قرار دهد اما شرکت ب ممکن است لزومی به این کار نبیند و رد و بدل بازی دست دوم را جز حقوق عادی هر خریداری بداند.
مایکروسافت وعده نمایش 15 بازی انحصاری باری کنسول اکس‌باکس وان را داده که قرار است تمامی این 15 بازی در عرض 1 سال ابتدایی برای این کنسول منتشر شوند. تا به حال هیچ خبری در این ارتباط منتشر نشده اما سونی به مقابله اعلام کرده که در طول 3 روز نمایشگاه، 40 بازی را به نمایش عمومی می‌گذارد که تعدادی از آن‌ها را در کنفرانس خود معرفی می‌کند.
 
نمایشگاه E3 از تاریخ 11 تا 13 ژوئن به مدت 3 روز ادامه دارد و کنفرانس‌های مهم 5 شرکت مایکروسافت، الکترونیک آرتز، یوبی‌سافت، سونی و نینتندو به ترتیب در روزهای دهم و یازدهم رخ می‌دهد و باقی روزها مخصوص نمایشگاه و نمایش بازی‌ها در غرفه‌های بزرگ شرکت‌هاست.
 
نمایشگاه E3 بدون شک بزرگ‌ترین و پرانتظار‌ترین واقعه‌ی خبری در دنیای بازی‌های ویدئوییست که هر ساله در دهه‌ی دوم و سوم خرداد ماه برگذار می‌شود. E3 2013 نوزدهمین و یکی از پراهمیت‌ترین نمایشگاه‌های در طول تاریخ است که دو شرکت مایکروسافت و سونی در آن به معرفی بیشتر کنسول معرفی شده خود می‌پردازند و بازی‌های بسیار زیادی برای آن‌ها نمایش می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.