تبلت

تلفن همراه

گوشی

June 9, 2013
8:50 یکشنبه، 19ام خردادماه 1392
کد خبر: 55494

سامسونگ جلوی عرضه محصولات اپل در آمریکا را گرفت!

شرکت سامسونگ با ارایه یک پرونده قانونی موفق شد جلوی عرضه دو مدل از محصولات اپل به کشور آمریکا را بگیرد که البته این ممنوعیت بیشتر به صورت نمادین انجام شد و به صورت اجرایی به انجام نرسید.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پس از مشخص شدن نقض حق‌ امتیازهای سامسونگ به وسیله اپل و سوءاستفاده از آن‌ها، "کمیسیون بین‌المللی بازرگانی آمریکا" اعلام کرد که باید جلوی عرضه گوشی هوشنمد‌ آیفون 4 و رایانه لوحی iPad 2 به کشور آمریکا گرفته شود.
 
اگرچه این ممنوعیت محدودیت‌هایی را بر شرکت اپل تحمیل کرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که "باراک اوباما"(Barack Obama) رئیس جمهور آمریکا در راستای سیاست‌های خود مبنی بر نارضایتی از محدود کردن واردات محصولات مختلف به آمریکا بر اساس نقض حق امتیازهای ثبت شده به نام شرکت‌های مختلف، محدودیت شرکت اپل را اجرایی نکند.
 
گوشی هوشمند آیفون 4 قدیمی‌ترین مدل از سری گوشی‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد و این ممنوعیت در عرضه آن می‌تواند در شرایط عرضه این محصول برای برخی شرکت‌های مخابراتی از جمله AT&T اختلالاتی را به وجود آورد. لازم به ذکر است که شرایط مشابه برای رایانه لوحی iPad 2 نیز به اجرا می‌رسد.
 
گفته می‌شود که این قانون برای مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز وضع شده است که البته این محصولات دیگر به تولید نمی‌رسند.
 
این اتفاق مربوط به حق امتیاز شماره Patent No. 7,706,348 می‌شود که شرکت سامسونگ آن را در بخش "حق امتیاز استانداردهای ضروری" در کشور آمریکا به ثبت رسانده است. البته باید توجه داشت که جلوگیری از صادرات این محصول به کشور آمریکا امری نامعمول محسوب می‌شود.
 
این طور که گفته می شود، سری گوشی‌های هوشمند اپل از مدل آیفون 4S به بعد که بر اساس پردازنده Qualcomm ساخته شدند شامل این محدودیت‌ها نمی‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.