اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

June 10, 2013
10:15 دوشنبه، 20ام خردادماه 1392
کد خبر: 55501

اختلالات اینترنت تکراری شده است

مدیر یک شرکت اینترنتی گفت: اختلالات اینترنت موضوعی تکراری است و به زودی برطرف خواهد شد.
 
امیرحسین رجبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اطلاعاتی که در فضای اینترنت جابه‌جا می‌شود در صورتی که رمزنگاری نشده باشند، به راحتی قابل کنترل است اما اگر این اطلاعات رمزنگاری شده باشد، برای کنترل آن لازم است سرعت پهنای باند کند شود.
 
وی ادامه داد: مخابرات به دلیل این‌که جنبه محلی دارد، نمی‌تواند نقش اصلی را داشته باشد و به نظر من و دست‌اندرکاران حوزه فن‌آوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت مسوول نقل و انتقال داده‌ها است.
 
او در رابطه با افزایش اختلالات اینترنت با نزدیک شدن برگزاری انتخابات گفت: مسوولان امر ارتباط این این دو را رد می‌کنند اما به دلیل تکرار این موضوع در روزهایی از سال و توجیه منطقی آن بی‌ربط به نظر می‌آید.
 
رجبی افزایش حجم دانلود کاربران را در کاهش بیش از حد سرعت اینترنت غیر فنی دانست و افزود: هر کاربر پهنای باند ثابتی را خریداری کرده است و در صورت اشتراک پهنای باند از حد مشخصی نباید کمتر باشد. وقتی کاربر پهنای باند 1MG با ضریب اشتراک 4 خریداری می‌کند، نباید اینترنت قابل مصرف او از 256MG کمتر باشد.
 
این کارشناس حوزه فن‌آوری اطلاعات در رابطه با وضعیت اینترنت در این روزها اظهار کرد: علاوه بر کندی بیش از حد سرویس‌های VPN،‌ استفاده از پروتکل‌های SSL هم تا حدودی کند شده و امکان تبادل داده‌های رمزنگاری شده به شدت کاهش پیدا کرده است.
 
رجبی وضعیت اینترنت را پس از انتخابات راضی‌کننده پیش‌بینی کرد و گفت: براساس براساس تکرار این پدیده بعد از انتخابات وضعیت اینترنت بهتر می‌شود؛ هر چند که در این هشت سال وضعیت اینترنت به دلیل طرح شبکه ملی اطلاعات دچار سیر نزولی شده است که امیدواریم با توجه به وعده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری، وضعیت اینترنت بهبود یابد.
 
وی در رابطه با انتظارات خود به عنوان فعال حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: کاهش قیمت پهنای باند و افزایش کیفیت آن در کنار گردش آزاد اطلاعات و استفاده راحت از VPNهایی که جنبه غیر قانونی ندارند از ضروری‌ترین نیازهای این حوزه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.