اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 11, 2013
0:10 سه شنبه، 21ام خردادماه 1392
کد خبر: 55517

پشت پرده افشاگری جاسوسی دولت اوباما از کاربران اینترنت

فردی که برنامه جاسوسی دولت آمریکا از کاربران گوگل، فیس بوک، یاهو و مایکروسافت را افشا کرده، جزئیات بیشتری در مورد انگیزه‌های خود منتشر کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، این فرد 29 ساله که Edward Snowden نام دارد یک پیمانکار حوزه فناوری است که برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرده است. وی با انتشار مقاله ای در روزنامه گاردین هویت خود را افشا کرده و در مورد تخلفات کاخ سفید توضیحات بیشتری داده است.
 
وی قبلا دستیار فنی سازمان سیا بوده و هم اکنون کارمند شرکت Booz Allen Hamilton است که پیمانکار دفاعی آژانس امنیت ملی آمریکا محسوب می شود. او به همین علت در چهار سال اخیر در این آژانس کار کرده و از جزییات فراوانی اطلاع دارد.
 
Edward Snowden می گوید با افشای این اسناد هیچ کار غلطی انجام نداده ولی می داند که چنین افشاگری هایی باعث رنج و آزار او در آینده خواهد شد. وی هدف اصلی خود را آگاه کردن عموم مردم از کارهایی دانسته به اسم آنها و بر علیه شان توسط دولت آمریکا صورت گرفته است.
 
Edward Snowden هم اکنون به هنگ کنگ گریخته و منتظر است که هر لحظه دستگیر شود. وی افزوده که زندگی راحت و درآمد خوبی داشته و آن را فدای افشاگری هایش کرده است، زیرا به علت نابودی حریم شخصی مردم، آزادی بیان در اینترنت و آزادی های اساسی مردم جهان توسط دولت آمریکا وجدان راحتی نداشته است.
 
وی از طراحی یک ماشین نظارتی گسترده که بی سروصدا توسط کاخ سفید طراحی شده اظهار نگرانی کرده است.
 
وی که اهل کارولینای شمالی است در سال 2003 به ارتش آمریکا ملحق شده بود. وی بعدها در بخش امنیت آی تی سازمان سیا مشغول به کار شد ودر آنجا استعداد خود در زمینه برنامه نویسی را نشان داد.
 
در این مدت وی به گفته خودش از خواب غفلت بیدار شد و اقدامات دولت برای کنترل مردم او را آزرده کرد.
 
وی می گوید امیدوار بود که دولت آمریکا با روی کار آمدن اوباما اصلاحاتی را اعمال کند، اما وقتی دید اقداماتی که وی به آنها اعتراض دارد در دولت اوباما با جدیت بیشتری پیگیری می شوند، امید خود را کاملا از دست داد.
 
Edward Snowden تصریح کرده که در انتقال اسناد افشاگر خود به روزنامه نگاران نهایت دقت را به عمل آورده تا زندگی دیگران به خطر نیفتد. بر طبق اسنادی که او افشا کرده نه شرکت بزرگ اینترنتی آمریکایی با میلیاردها نفر کاربر به کاخ سفید اجازه داده اند به طور آنی و مستقیم به سرورهایشان دسترسی داشته باشند تا اطلاعات مربوط به هر کاربری را به طور مخفیانه مشاهده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.