امنیت

فناوری اطلاعات

June 12, 2013
9:28 چهارشنبه، 22ام خردادماه 1392
کد خبر: 55549

سمینار آشنایی با زیرساخت کلید عمومی برگزار میشود

کمیسیون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان نصراستان تهران، سمینار آشنایی با زیرساخت کلید عمومی(PKI) را روز چهارشنبه 22 خردادماه برگزار می‌کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، رئیس کمیسیون افتا با اعلام این خبر گفت:« زیرساخت کلید عمومی، ایجاد یک بستر امن برای تبادل اطلاعات است که فرآیند اجرایی آن عناصر مختلف سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، فرآیندها و دستورالعمل‌های مختلف را در راستای استفاده از گواهی دیجیتال در بر می‌گیرد.»
 
بهناز آریا با اشاره به ضرورت آشنایی افراد و سازمان‌ها با این زیرساخت امنیتی ادامه داد:«به دلیل افزایش اهمیت موضوع امنیت در مقوله جابه‌جایی اطلاعات، ضرورت دارد که علاوه بر سازمان‌ها، افراد و صاحبان کسب‌وکار نیز با روش‌های بکارگیری این بستر امن آشنا شده و فرهنگ استفاده از زیرساخت کلید عمومی و گواهی دیجیتال گسترش یابد. این امر موجب می‌شود تا ارکان اصلی امنیت از جمله محرمانگی، احراز اصالت، صحت و عدم انکار در تبادل و دسترسی به اطلاعات حفظ شود.»
 
او درخصوص محورهای برگزاری این سمینار تخصصی گفت:«آشنایی با مفهوم اطلاعات و سازوکارهای امنیت اطلاعات، آشنایی با اصول اولیه رمزنگاری، آشنایی با زیرساخت کلید عمومی و کاربردهای آن و همچنین آشنایی با ادوات رمز از حمله مهم‌ترین محورها و سرفصل‌هایی هستند که در این سمینار ارائه خواهند شد.»
 
سمینار آشنایی با زیرساخت کلید عمومی (Public Key Infrastructure) یاPKI، قرار است از ساعت 14:00 الی 17:00 روز چهارشنبه  22خردادماه جاری در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شود.
 
مخاطبان این دوره مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، مدیران و کارشناسان امنیت اطلاعات، مدیران و کارشناسان حراست شرکت‌ها و سازمان‌ها و کلیه علاقمندان به مباحث رمز و زیرساخت کلید عمومیهستند.
 
این سمینار از سمینارهای سری آشنایی کمیسیون افتا بوده و با هدف ارتقاء دانش امنیت عمومی برگزار می گردد.
 
علاقمندان می‌توانند برای حضور در این سمینار به پورتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای  استان تهران با آدرس www.tehran.irannsr.org مراجعه کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.