رگولاتوری

June 15, 2013
17:53 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55584

شورای عالی فضای مجازی سالی را به نام دولت الکترونیک قرار دهد

امروز در آزمایشگاه های آموزش مجازی در دنیا هزینه های میلیاردی می شود تا بتوانند تولید را با یک کیفیت بسیار بالایی ارائه دهند. بنده تصور می کنم که مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی در کشور ما باید در درجه اول امسال و یا یک سال را سال دولت الکترونیک قرار بدهد. یک سال را، سال طراحی شهرهای مجازی قرار دهد.
 
دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که میهمان برنامه 360 درجه شبکه چهارم سیما بود در تحلیل ابعاد مختلف فضای مجازی پیشنهادات مهمی را ارائه کرد .
وی با اشاره به دولت چین که سال 1999 را به عنوان دولت الکترونیک اعلام کرد گفت : این کشور بر سه آیتم تأکید کرد که یکی از آنها آموزش و یادگیری الکترونیک بود. برنامه عمل بسیاری از کشورهای توسعه یافته طی این سالها، تدوین شده و تبدیل به یک برنامه ها و تغییرات در روند خدمات و روند آموزش و روند نظام بانکداری و تجارت شده است. ما اگر درگیر این تولید سازنده بشویم، می توانیم در این محیط دوباره خودمان را پیدا کنیم و حتی تمام فرصت های از دست داده گذشته را جبران کنیم. مثلا پروژه Ghost برای اولین بار در آلمان انجام شد. Ghost به معنای روح. آنها برای اینکه دانش آموزان یک حس نزدیکی نسبت به جنگ جهانی اول و دوم پیدا کنند، یک محیط شبیه سازی را در فضای مجازی در هامبورگ ایجاد کردند که بچه ها بتوانند در آن محیط حس کنند که چه اتفاقاتی در جنگ افتاده است؟ 
این استاد دانشگاه با اشاره به 8 سال دفاع مقدس گفت : ما با اتفاقات جنگ 8 ساله ای که داشتیم چه کردیم و چه مقدار این فضا را برای درک اتفاقات آن به خدمت گرفته ایم؟ ما نتوانستیم این فضا را شبیه سازی کنیم؟ شما با یادگیری مجازی از انفجار کیفیت صحبت می کنید؟ برای مثال ما این امکان را داریم که در بحث آموزش بهترین کیفیت را تولید کنیم چرا که آموزش مجازی تنها گفتار معلم نیست بلکه یک آموزش چند رسانه ای است که از همه ظرفیت های رسانه ای، صدا، تصویر متحرک، امکانات آماری، امکانات شبیه سازی شده، گیم و بازی ها استفاده می کند و اساسا یادگیری مجازی خودش را با مشارکت تعریف کرده است و باید بتواند مشارکتی را ایجاد کند که فرد غرق در مطالب شود و بتواند مطالب را هضم کند و یادگیری برای فرد تثبیت شود.
وی کار و آموزش و تجارت در فضای مجازی را یک عرصه کار ملی دانست و افزود : خستگی امروز دانشجویان ما از فضای آموزش مجازی به علت همین سطحی بودن کیفیت آموزش در این فضاست که ارائه می شود. امروز آزمایشگاه های آموزش مجازی در دنیا هزینه های میلیاردی می شود تا بتواند این تولید را با یک کیفیت بسیار بالایی ارائه دهد. بنده تصور می کنم که مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی در کشور ما باید در درجه اول امسال و یا یک سال را سال دولت الکترونیک قرار بدهد. یک سال را، سال طراحی شهرهای مجازی قرار دهد. تقریبا تمامی دانشجویان و دانش آموزان کشور ما تحت تأثیر سیاست گذاری های ملی هستند. اینجا اگر ما بتوانیم بر روی تولید آموزش های مجازی سرمایه گزاری جدی کنیم منافع ملی را برای ما خواهد داشت.یکی از سوددهی های آموزش الکترونیک این است که بتواند آموزش های تک درس ایجاد کند. خانمی که خانه دار است فرصت بسیار پویایی برای یادگیری دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.