اپراتورها

تلفن همراه

June 15, 2013
18:20 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55588

12 اتفاق عجب در کشورهایی که بیش از بقیه گوشی هوشمند دارند!

در ماه فوریه از سال جاری میلادی گزارشی منتشر شد که در آن چین عنوان بزرگترین بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرد و آمریکا را به رتبه دوم این لیست فرستاد. در این گزارش آمده بود که در کشور چین هم‌اکنون 1.3 میلیارد مشترک تلفن همراه می‌کنند و تعداد مشترکان تلفن همراه در آمریکا هم 313 میلیون نفر است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تمایل کاربران جهانی به استفاده از گوشی‌های هوشمند روز به‌روز افزایش میابد. اما در برخی کشورهایی که بیشترین ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در آن‌ها گزارش شده است، کاربران عادات عجیبی دارند که در زیر برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:
 
12- کشور اسپانیا: مردم این کشور بدون گوشی هوشمند قادر به زندگی نیستند، غذا نمی‌خورند و شب‌ها به خواب نمی‌روند. این کشور 56  میلیون مشترک تلفن‌همراه دارد که 18 میلیون نفر آن‌ها گوشی هوشمند دارند. کاربران این کشور بیش از دیگر نقاط جهان از ابزارها استفاده می‌کنند و 93 درصد مردم این کشور گفته‌اند که بدون ابزارهای نصب شده روی گوشی خود نمی‌توانند روز را سپری کنند.
 
11- کشور روسیه: این کشور 256 میلیون مشترک تلفن همراه دارد که 22 میلیون نفر آن‌ها گوشی هوشمند دارند. زندانیانی که در کشور روسیه به سر می‌برند به تازگی ابزارهای ویژه گوشی هوشمند را در اختیار گرفته‌اند. این افراد می‌توانند با اطرافیان خود در بیرون از زندان از طریق گوشی هوشمند در ارتباط باشند.
 
 
10- کشور کانادا: در این کشور 27 میلیون مشترک تلفن‌همراه وجود دارد که 23 میلیون نفر آن‌ها گوشی هوشمند دارند. میزان تولید ابزارهای مخصوص گوشی هوشمند در این کشور به قدری زیاد است که اپل در فروشگاه اینترنتی خود یک بخش مجزا برای کانادا در نظر گرفته است.
 
 
9- کشور فرانسه: این کشور 72 میلیون مشترک تلفن‌همراه دارد که 26 میلیون نفر از آن‌ها صاحب گوشی هوشمند هستند. دولت این کشور اعلام کرده است که هر یک از صاحبان گوشی‌های هوشمند باید سالانه یک درصد "مالیات فرهنگی" پرداخت کنند. فرانسه با پول به دست آمده در این زمینه محتوای دیجیتالی خود را تقویت می‌کند.
 
8- کشور آلمان: این کشور 107 میلیون مشترک تلفن‌همراه دارد که 27 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند در اختیار دارند. مردم آلمان دومین مصرف کننده بزرگ آبجو در جهان محسوب می‌شوند و 39 درصد ساکنان این کشور به طور مستمر در گوشی خود به دنبال رستوران‌های نزدیک می گردند تا در آن مکان به این عادت همیشگی بپردازند.
 
 
7- کره جنوبی: این کشور شامل 56 مشترک تلفن همراه می‌شود که 32 میلیون نفر آن‌ها با گوشی هوشمند از خدمات مخابراتی بهره‌مند می‌شوند. کره جنوبی برای صاحبان گوشی هوشمند خود یک فروشگاه مجازی طراحی کرده است که مردم تمامی خریدهای خود را از آن‌ها انجام می‌دهند.
 
 
6- کشور بریتانیا: این کشور 76 میلیون مشترک تلفن همراه دارد که 43 میلیون نفر آن‌ها گوشی هوشمند دارند. بیست و دو درصد بزرگسالان بریتانیایی به گوشی هوشمند خود معتاد هستند و 22 درصد آن‌ها هم گفته‌اند که حتی داخل حمام هم به تماس‌های برقرار شده روی گوشی هوشمند پاسخ می‌دهند.
 
5- کشور هند: این کشور 700 میلیون مشترک تلفن همراه را در خود جا داده است که 44 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند خریداری کرده‌اند. در کشور هند مردان از گوشی هوشمند برای استفاده از ابزارها و گشت‌وگذار اینترنتی استفاده می‌کنند و زنان هم گوشی هوشمند را برای برقراری تماس و استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی به کار می‌بنرد.
 
 
4- کشور برزیل: در کشور برزیل 259 میلیون مشترک تلفن همراه وجود دارد که 55 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند دارند. صاحبان گوشی هوشمند در برزیل علاقه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند 18 درصد ابزارهای مخصوص گوشی هوشمند که در برزیل بارگذاری می‌شود، مخصوص استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی است.
 
 
3- کشور ژاپن: این کشور آسیایی 128 میلیون مشترک تلفن همراه دارد و 78 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند در اختیار دارد. در ژاپن علاقمندی به ابزارهای موبایلی بسیار زیاد است‌؛ به نحوی که هر ژاپنی به طور میانگین 41 ابزار روی گوشی هوشمند خود در اختیار دارد. البته این افراد به شبکه‌های اجتماعی علاقه‌ای ندارند.
 
2- کشور آمریکا: این کشور شامل 333 میلیون مشترک تلفن‌همراه می‌شود که 230 میلیون نفر از آن‌ها صاحب گوشی هوشمند هستند. بخش قابل ملاحظه‌ای از آمریکایی‌های 18 تا 54 سال هم‌اکنون گوشی هوشمند دارند. همچنین 40 درصد آن‌هایی که بالای 65 سال دارند هم این دستگاه را در اختیار گرفته‌اند.
 
کشور چین: چین 1.3 میلیارد مشترک تلفن‌همراه را در خود جا داده است که 246 میلیون نفر از آن‌ها صاحب گوشی هوشمند هستند. حدود 52 درصد چینی‌ها به این دستگاه علاقه دارند. زیرا می‌توانند از گوشی هوشمند به صورت مخفیانه استفاده کنند یا بدون اینکه کسی اطلاعات آن‌ها را داخل گوشی ببیند، از آن بهره‌مند شوند. همچنین گفته شده است که 27 درصد مشترکان چینی روی گوشی هوشمند خود بیش از 21 ابزار کاربردی دارند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.