تلفن همراه

گوشی

June 15, 2013
18:20 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55589

رشد 33 درصدی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2013

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که طی سال جاری میلادی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش یابد که این اتفاق به دنبال کاهش میانگین قیمت این محصول و افزایش درخواست بازارهایی مانند مانند چین، هند و برزیل صورت می‌گیرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری میلادی در مجموع 958.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی می‌شود که این رقم از 722.5 میلیون گوشی هوشمندی که سال 2012 وارد جهان شدند بیشتر است.
 
این خبر برای شرکت‌هایی مانند Qualcomm، Peregrine Semiconductor و دیگر مراکزی که تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کنند بسیار خوشحال کننده است.
 
مرکز IDC همچنین اظهار داشته است که در بازارهایی مانند چین، هند و دیگر کشورهای در حال توسعه رشد سالانه فروش گوشی‌های هوشمند به 45 درصد خواهد رسید. در آمریکا، اروپا و بازارهای توسعه یافته رشد سالانه فروش گوشی‌های هوشمند 14 درصد گزارش شده است.
 
مرکز تحقیقاتی Pew Research هم طی هفته جاری در گزارشی اعلام کرده بود که هم‌اکنون 56 درصد بزرگسالان آمریکایی گوشی هوشمند دارند که این رقم در می 2011 تنها 35 درصد گزارش شده بود. در این گزارش همچنین اعلام شد که 85 درصد افراد زیر 35 سال در آمریکا هم صاحب گوشی هوشمند هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.