تلفن همراه

گوشی

June 15, 2013
18:23 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55594

نوکیا تابستان امسال سیمبین را به‌طور کامل کنار می‌گذارد

شرکت نوکیا سرانجام تصمیم گرفته است که عرضه گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل سیمبین را از تابستان امسال متوقف کند و فعالیت‌های خود در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند را به طور کامل به سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت منتقل کند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی هوشمند Nokia 808 PureView که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد آخرین محصولی بود که مبتنی بر سیستم‌عامل سیمبین ساخته شد.
 
روزنامه فایننشال‌تایمز بدون ذکر منبع توضیح داده است که این شرکت بزرگ فنلاندی روز خاصی را برای خاتمه این فعالیت اعلام نکرده است و هم‌اکنون در انتظار است تا گوشی‌های سیمبینی که در چرخه فروش قرار دارند، به اتمام برسند.
 
طی فصل نخست سال جاری میلادی نوکیا در مجموع نیم میلیون گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیمبین روانه بازار کرد و در مقابل 5.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند Lumia مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون وارد بازار جهانی شد. این شرکت در مجموع 61.9 میلیون دستگاه تلفن‌همراه مبنتی بر این سیستم‌عامل روانه بازار کرد.
 
نوکیا در این خصوص توضیح داد: «برای آنکه سیمبین از چرخه تولید خارج شود دوره زمانی 22 ماه سپری شد و در مقابل یک سال طول کشید تا بتوانیم گوشی‌های خود را با ویندوز فون مایکروسافت تطابق دهیم. ما تلاش کردیم در دوره زمانی کوتاه این سیستم‌عامل را از چرخه تولید خارج کنیم و در دوره زمانی طولانی‌تر با شناسایی نیازهای کاربران، به آن‌ها پاسخ دهیم».
 
مرکز Kantar Worldpanel پیش‌بینی کرده است که طی سه ماه قبل از آپریل 2013 سیستم‌عامل سیمبین 1.8 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند اروپا را در دست داشته است که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته 8 درصد گزارش شد. این سیستم‌عامل که در اصل توسط مرکز Psion برای رایانه‌های همراه طراحی شده بود، همچنان صاحب 2 درصد از بازار چین است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.