فناوری اطلاعات

June 17, 2013
8:14 دوشنبه، 27ام خردادماه 1392
کد خبر: 55630

لزوم فرهنگ‌سازی برای استانداردهای فاوا

کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اولین سمینار آشنایی با سازمان جهانی استاندارد (ایزو) و فرآیند تدوین استاندارد را برگزار می‌کند.
 
به گزارش  آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نائب رئیس کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات نصر تهران با اعلام این خبر گفت:« این سمینار به عنوان اولین سمینار آموزشی کمیسیون استاندارد درسال جاری، با هدف معرفی سازمان جهانی استاندارد، ساختار کمیته مشترک JTC1و تشریح فرآیند توسعه استاندارد برگزار می‌شود.»
 
علی آذرکار با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای بکارگیری استانداردهای فاوا در کشورادامه داد:« کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نصر تهران تلاش می‌کند تا علاوه بر مشارکت در تهیه و تدوین استانداردهایICT، بحث فرهنگ‌سازی را از طریق  برگزاری سمینارهای آموزشی دنبال کند.»
 
آذرکاربا تشریح برخی سرفصل‌های مطرح در سمینار آشنایی با سازمان جهانی استاندارد، گفت:« تعاریف و مفاهیم حوزه استاندارد، طبقه‌بندی استانداردها، آشنایی کلی با نهادهای استانداردگذار و همچنین آشنایی با سازمان جهانی ایزو، از مهم‌ترین محورهایی هستند که در این سمینار مطرح می‌شوند.»
 
نائب رئیس کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات نصر تهران درخصوص آشنایی با فرایند تدوین استانداردها در ایزو توضیح داد:« به دلیل پیشرفت و رشد فزآینده فناوری اطلاعات و ارتباطات‌، مقوله فاوا توانسته فعالیت‌های زیادی در بخش استانداردسازی را به خود اختصاص دهد که بخش زیادی ازاین استانداردها، توسط سازمان جهانی استاندارد و درکمیته مشترک ISO/IEC JTC1 و یا با مشارکت سایر نهادهای معتبر تدوین و منتشر می‌شود.»
 
به گفته آذرکار، آشنایی با ساختار کمیته مشترک JTC1 ازدیگر محورهایی است که در این سمینار تخصصی مطرح خواهد شد.
 
سمینار آشنایی با سازمان جهانی استاندارد (ایزو) و فرآیند تدوین استاندارد، قرار است چهارشنبه 29خردادماه از ساعت 14 تا 17در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شود.
 
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، به پورتال سازمان به نشانی www.tehran.irannsr.org مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.