امنیت

تلفن همراه

گوشی

June 17, 2013
8:48 دوشنبه، 27ام خردادماه 1392
کد خبر: 55644

اپل گوشی‌های سرقت شده خود را به قتل می‌رساند

قابلیت جدید سیستم‌عامل همراه اپل به کاربر امکان می‌دهد تا هر زمان که گوشی یا رایانه لوحی او سرقت شد، دستگاه را از راه دور خاموش کند یا اینکه همه اطلاعات روی آن را پاک کند.
 
این روزها موج سرقت گوشی‌ هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad ساخت شرکت اپل بسیار بالا گرفته است و کاربران در سراسر جهان گزارش‌های فراوانی در این زمینه منتشر می‌کنند. اما اپل راه جدیدی در این زمینه پیدا کرده است که میزان سرقت این محصولات را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت اپل با به‌روزرسانی سیستم‌عامل همراه خود قابلیتی با نام "سوئیچ قتل" را به آن افزوده است که باعث می‌شود این دستگاه‌ها پس از سرقت، ارزشی برای سارق نداشته باشند.
 
باید توجه داشت که کلید Lock یکی از قابلیت‌های نسخه جدید سیستم‌عامل همراه اپل موسوم به iOS 7 محسوب می‌شود که قرار است پاییز امسال روانه بازار شود. اما قابلیت جدیدی که اپل برای محصولات قابل حمل خود در نظر گرفته به این صورت است که ابتدا کاربر شناسه کاربری و رمز عبور خود را در گوشی وارد می‌کند و سپس از قابلیتی با نام Find My iPhone استفاده می‌کند.
 
این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا هر زمان که گوشی یا رایانه لوحی او سرقت شد، دستگاه را از راه دور خاموش کند یا اینکه همه اطلاعات روی آن را پاک کند.
 
این شرکت طی سخنرانی مربوط به کنفرانس سالانه خود موسوم به WWDC 2013 توضیح داد برخی از شناسه‌های کاربری و رمزهای عبور کاربران باید به صورت مجدد فعال‌سازی شوند تا بتوان از آن‌ها برای کنترل گوشی از راه دور استفاده کرد.
 
"کرایگ فدریگی"(Craig Federighi) یکی از مدیران شرکت اپل در این خصوص توضیح داد: «ما بر این باوریم که این قابلیت به طور عملی با سرقت‌ها مقابله می‌کند و میزان آن‌ها را کاهش می‌دهد».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.