اپراتورها

تلفن همراه

June 18, 2013
19:19 سه شنبه، 28ام خردادماه 1392
کد خبر: 55667

مدیرعامل همراه اول: در فاصله پنج ثانیه ، استعلام هویتی افراد پاسخ داده شد

مدیرعامل شرکت همراه اول گفت: تمام بخش های شبکه، سوئیچ ، سرویس ها و آنتن های فرستنده از مرکز عملیات شبکه همراه اول کنترل می شود.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای صدوقی در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز عملیات شبکه همراه اول در جمع خبرنگاران افزود: اگر اشکالی در لینک ها و سرویس ها ایجاد شود، این مرکز موضوع را برای برقراری سرویس پیگیری می کند.
وی نخستین سرویس عملی به دولت را در انتخابات بیان کرد و گفت: بر اساس درخواست وزارت کشور در 71 هزار نقطه که امکان رای گیری بود، از بسته همراه اول که مخصوص انتخابات ایجاد شده بود، در فاصله پنج ثانیه استعلام هویتی افراد انجام شد.
صدوقی با بیان اینکه درصد موفقیت این کار 99 و نه دهم درصد بود، افزود: ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می توان بسیاری از سرویس های دولتی را با استفاده از این ظرفیت و زیرساخت انجام دهیم.
وی امن بودن شبکه را از ویژگی های مهم آن بیان کرد و گفت: تست خوبی برای ارائه سرویس انجام شد.
صدوقی افزود: در 24 ساعت روند انتخابات مجموعه وزارت ارتباطات، شرکت زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و شرکت های استانی همکاری کردند که ما بتوانیم ارتباطات پایدار را در آن روز برای مشترکان فراهم کنیم.
وی گفت: کوچکترین مشکل را برای ارائه سرویس به مشترکان در روز جمعه 24 خرداد نداشتیم.
صدوقی با بیان اینکه بستر انتقال و استعلام هویت افراد با کد ملی فراهم شده است، افزود: اگر بخواهند رای گیری نیز به صورت الکترونیکی انجام شود، باید سیستم های خاصی تهیه شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: ما زیرساخت لازم را رای ارائه سرویس رای گیری و استعلام الکترونیکی در این نقاط فراهم می کنیم.
صدوقی با بیان اینکه در روز جمعه 10 درصد ظرفیتی که ایجاد کردیم، زیربار رفت، افزود: ظرفیت بسیار خوبی برای سرویس دهی ایجاد شد و بیشترین آمار 4،5 میلیون استعلام در یک ساعت بود که پاسخ داده شد.
وی درباره مشکل ندادن مکان برای نصب آنتن های فرستنده (BTS) نیز گفت: هر روز دغدغه توسعه شبکه وجود دارد اما اخیرا شورای شهر مصوب کرد که در برخی نقاط از جمله بیمارستان ها و مدارس سایت نصب نشود و در صورت نصب جمع آوری شود.
صدوقی افزود: جمع آوری سایت و اینکه مجوزی برای نصب آن در نقطه ای دیگر اخذ شود، چند ماه زمان می برد و در سرویس دهی در آن نقاط اختلال ایجاد می شود.
وی گفت: مراجع معتبری در کشور وجود دارند از جمله سازمان تنظیم مقررات، محیط زیست و انرژی اتمی که تست هایی انجام می دهند و تاکنون با انجام تست ها، کمترین تشعشع در زیر آنتن هاست.
صدوقی افزود: حداکثر تشعشع ها در فاصله 100 متری و با یک صدم استاندارد است؛ یعنی کاملا مجاز است.
وی درباره علت جمع آوری آنتن ها گفت: اطلاعات فنی دقیقی در برخی از این مراجع تصمیم گیر وجود ندارد و به دلایلی این تصمیم ها گرفته می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از سازمان های دست اندرکار خواست برای توسعه شبکه کمک کنند، چرا که به نفع مشترکان خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.